مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور مطرح کرد:

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در بخش صنعت آب و فاضلاب در کشور

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در بخش صنعت آب و فاضلاب پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در دیدار با امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: امسال ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغالزایی برای رونق صنعت آب و فاضلاب کشور از سوی صندوق توسعه تعاون پرداخت شده است.

او افزود: امسال یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع با هدف اشتغالزایی برای بخش صنعت آب و فاضلاب در اختیار صندوق توسعه تعاون قرار دارد که ۵۰ درصد این اعتبارات از سوی صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد دیگر از منابع بانکی است.


بیشتر بخوانید


مهدیان اضافه کرد: این منابع در قالب تسهیلات اشتغالزایی برای پروژه‌های آب و فاضلاب با هدف رونق بخشیدن به این صنعت پیش‌بینی شده است که براساس طرح‌های مورد نیاز در مناطق مختلف و در قالب تسهیلات از سوی وزارت نیرو به بانک معرفی می‌شوند.

او به بحث کم‌تحرکی و نبود کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری به عنوان یک مشکل در حوزه اشتغال، رفع بیکاری و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: از سه سال گذشته طرح اشتغال پایدار روستایی با منابع قابل توجه در کشور در حال اجراست در حالی که عملکرد این استان در این طرح ۶۰ درصد است.

مهدیان افزود: این استان رتبه ۳۱ را در جذب اعتبارات این طرح کسب کرده است و این امر باعث شده که اعتبارات این استان به دلیل جذب نشدن در اختیار سایر استان‌ها قرار گیرد.

او ادامه داد: برخی استان‌ها در جذب این اعتبارات عملکرد ۱۵۰ درصدی را داشته اند.

مهدیان اظهار داشت: اختصاص اعتبار برای اجرای طرح‌های اشتغال پایدار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور از جمله استان‌های خراسان جنوبی، لرستان و چهارمحال و بختیاری و سایر استان‌ها نامحدود است و هیچ مشکلی برای اختصاص اعتبار برای این استان‌ها وجود ندارد.

او افزود: ضعیف بودن جذب اعتبارات، استقبال کم و پایین بودن پیگیری برای دریافت امتیازات و اعتبارات خاص از سوی نمایندگان استان و یا مدیران، از مهمترین مشکلات این استان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار