تجمع ضد فرانسوی روحانیون مسیحی و مسلمان در بیت لحم

روحانیون مسیحی و مسلمان در بیت لحم در اعتراض به اهانت اخیر فرانسوی‌ها به ساحت مقدس اسلام مقابل کلیسای المهد تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، روحانیون مسیحی و مسلمان امروز چهارشنبه در اعتراض به انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اسلام (ص) در فرانسه، مقابل کلیسای المهد در بیت لحم واقع در کرانه باختری تجمع کردند.

 شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی اهانت به نمادهای مذهبی و اظهارات اسلام ستیزانه مقامات فرانسوی را محکوم کردند.

روزنامه فیگارو چاپ پاریس نیز  در مطلبی با عنوان اینکه «تب ضدفرانسوی جهان عربی-اسلامی را به لرزه درآورده است» نوشت: در روز‌های پایانی این هفته تجمعاتی در خاورمیانه برگزار شد و کارزار تحریم محصولات فرانسه در منطقه در اعتراض به اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در خصوص آزادی کفرگویی آغاز شد. حدود ۲۰۰ عرب ساکن اسرائیل هم شنبه شب مقابل محل اقامت سفیر فرانسه در اسرائیل خشم خود را فریاد زدند.

شهروندان اردنی نیز دیروز، سه‌شنبه، در اعتراض به اهانت رئیس جمهور فرانسه به اسلام و انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اعظم (ص) ، مقابل سفارت فرانسه در شهرامان، پایتخت اردن تحصن کردند.

معترضان با سر دادن شعار‌های اسلامی مانند "لااله الله محمد رسول الله" خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند.

به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام‌گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند»؛ اظهاراتی که با واکنش‌های بسیار در سطح بین‌المللی همراه شد.

مکرون به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار این کاریکاتور‌های توهین آمیز ادامه خواهد داد. در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار