اردوغان: آنکارا حق قانونی اقدام علیه ستیزه جویان در مرز ترکیه و سوریه را دارد

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد، آنکارا برای مقابله با ستیزه جویان در مرز‌های ترکیه و سوریه از حق قانونی برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه  اقدام قانونی علیه ستیزه‌جویان در مرزهای ترکیه و سوریه را حق قانونی آنکارا دانست. 

رویترز چند روز پیش گزارش داد، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه  اعلام کرده اگر سربازان حاضر در مرز کشورش با سوریه  آنجا را ترک نکنند آنکارا یک بار دیگر حق اقدام دارد.

اردوغان با بیان اینکه نیرو‌های خارجی که با داعش مبارزه نمی‌کنند باید خاک سوریه را ترک کنند، گفت ترکیه هر لحظه ممکن است در شمال سوریه دست به عملیات بزند، زیرا حمله به مرکز نیرو‌های ملی سوریه نشانگر آنست که برخی‌ها خواهان صلح پایدار در منطقه نیستند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت مردم سوریه بهای حضور نیرو‌های خارجی و سازمان‌های تروریستی تحت فرمان آنان را با خون خود می‌پردازند و ما نمی‌توانیم در برابر این ظلم‌ها سکوت کنیم، زیرا هر حادثه‌ای که در مجاورت مرز‌های ما صورت می‌گیرد برای ما هم مشکل آفرین و رنج آور است. آخرین نمونه آن نیز حادثه اخیر در هاتای می‌باشد.

اردوغان با بیان اینکه نیرو‌های خارجی که در سوریه لنگر انداخته اند باید دست از این سیاه بازی بردارند، گفت: همه مان می‌دانیم که حساب و کتاب‌هایی که بر روی سوریه صورت می‌گیرد هیچ ارتباطی با ادعا‌های پایان دادن به ظلمی که بر مردم سوریه روا داشته می‌شود، ندارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
musavi
۲۱:۳۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
ترامپ خطرناک ولی ! اَردوغان منافق ، دو رو ، بسیار خطرناک پتانسیلِ صدام شدن را داره
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
این استراتزیها دنباله استراتزیهای ایران است که در منطقه باب کرده است
آخرین اخبار