۵۰ درصد چارت سازمانی مورد نیاز محیط زیست چهارمحال و بختیاری فاقد نیرو است

شهرام احمدی مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰ درصد چارت سازمانی مورد نیاز این اداره کل فاقد نیرو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت حفاظت از محیط زیست در این استان با توجه به همکاری و تعامل بین پرسنل و سایر دستگاه‌ها نسبتا قابل قبول است.

او با اشاره به کمبود نیروی محیط بان برای حفاظت از عرصه‌های محیط زیست گفت: ۵۰ درصد چارت سازمانی مورد نیاز اداره‌کل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری فاقد نیرو است که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد هرساله تعدادی محیط‌بان برای حفاظت از عرصه‌ها استخدام شوند و این موضوع تا حدودی مشکل نیروی انسانی را مرتفع می‌کند.


بیشتر بخوانید


احمدی با بیان اینکه افزایش سطح حفاظت از محیط‌زیست وابسته به بودجه و امکانات است اضافه کرد: تغییرات طبیعی مانند خشکسالی و تغییر اقلیم به محیط‌زیست آسیب‌هایی را وارد می‌کند، هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند مشکلات زیست محیطی نیز بالتبع آن نیز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین باید با فناوری‌های نوین از این آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

او ادامه داد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ضریب حفاظتی عرصه‌های محیط زیست را افزایش دهیم، همچنین با افزایش نیرو و امکانات روند حفاظت از محیط‌زیست را بالا ببریم.

احمدی با بیان اینکه با مشارکت جوامع محلی در چهارمحال و بختیاری کمترین میزان آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس رخ داد، گفت: خودرو و تجهیزات اطفای حریق در اطفای سریع حریق موثر است، امسال تصمیات خوبی برای تامین تجهیزات خودرویی و وسایل اطفای حریق گرفته شد.

او افزود: یکسری وسایل ساده اطفای حریق توسط ارگان‌ها و مدیریت بحران تهیه شد، مقرر شد این وسایل در اختیار دهیاری‌ها و جوامع محلی قرار بگیرد تا در صورت بروز حریق، این افراد تا قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی عملیات اطفای حریق را آغاز کنند.

احمدی با بیان اینکه مکاتبات لازم برای تامین خودروی کمک‌دار، موتورسیکلت و ... برای نیرو‌های محیط بان صورت گرفته است اضافه کرد: این مسئله از طریق اموال تملیکی ضبط شده از متخلفان نیز قابل پیگیری و تامین است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار