کمبود روغن در زنجان با توزیع ذخیره موجود در انبار برطرف می‌شود

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از روز شنبه هفته آینده، با توزیع ذخیره موجود روغن مایع در استان زنجان، شرایط موجود این محصول در بازار زنجان بسیار متفاوت و کمبود‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان  با بیان اینکه تولید روغن جامد خوراکی در کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: از دلایل این کاهش، بالا بودن هزینه‌های تولید روغن جامد در واحد‌ها و توصیه‌های بهداشتی برای عدم مصرف روغن جامد و کاهش مصرف آن است که در نتیجه آن کارخانجات نیز به سمت تولید روغن مایع خوراکی رفته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه روغن جامد خوراکی اغلب در صنف قنادان و در مناطق روستایی به سبب روال عرفی و سنتی مصرف می‌شود، گفت: در حال حاضر برای تامین روغن مایع خوراکی در بازار، علاوه بر تخصیص‌هایی که منتظریم به استان‌ها داده شود، در یک کارخانه تولید روغن در استان زنجان، ذخیره مناسبی وجود دارد که تاکنون ۱۰ درصد آن توزیع شده و ۹۰ درصد موجودی انبار نیز از امروز به بازار عرضه می‌شود.

فغفوری به موضوع تامین و توزیع گوشت مرغ گرم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه در مقطع کوتاهی در زنجان با کمبود نهاده‌ها مواجه شدیم، این امر باعث شد به مدت ۱۰ روز در این بخش چالش داشته باشیم، ولی قبل از آن زنجان جزء استان‌هایی بود که حدود سه ماه در آن گوشت مرغ گرم به قیمت ۱۶ هزار تومان عرضه شد در حالی که در استان‌های همجوار قیمت‌ها بالاتر از این رقم بود.

او با بیان اینکه دیروز میزان گوشت مرغ گرم توزیع شده در استان زنجان وضعیت مناسبی داشت، ادامه داد: تلاش ما این است روزانه حدود ۴۰ تن گوشت گرم مرغ عرضه شود، چون بر اساس برآورد‌ها با تزریق روزانه حدود ۴۰ تن گوشت مرغ گرم به بازار زنجان، نیاز بازار تامین می‌شود.

فغفوری گفت: دیروز ۷۷ تن مرغ گرم در استان زنجان تولید شد، ولی به دلیل اینکه نشت این محصول به استان‌های دیگر اتقاق نیفتد، تصمیم بر این شد امروز حدود ۴۰ تا ۵۰ تن به بازار عرضه شود و مابقی حدود ۲۷ تن با تولید فردا به بازار عرضه شود تا در آخر هفته کمبودی در بازار نداشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: هر زمان که عرضه گوشت مرغ در بازار استان زنجان کمتر از ۴۰ تن می‌شود بلافاصله از طریق شرکت پشتیبانی دام، به اندازه ما به التفاوت عرضه مرغ منجمد در بازار توزیع می‌شود تا کمبودی در بازار احساس نشود.

فغفوری افزود: قیمت مصوب عرضه مرغ در استان زنجان هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او  به وضعیت عرضه و قیمت گوشت قرمز در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تولید و قیمت عرضه گوشت قرمز وابسته به قیمت دام زنده است و قیمت دام زنده ظرف ۱۰ روز گذشته از رقم ۳۴ هزار تومان به حدود ۴۵ هزار تومان رسیده است و عرضه گوشت تحت این شرایط از طریق کشتارگاه‌های صنعتی با قیمت حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان انجام می‌شود.

فغفوری افزود: از چند روز پیش نیروی انتظامی برای ممانعت از انتقال دام زنده به استان‌های مرزی برای خروج از کشور در کشور وارد عمل شده است.

او با بیان اینکه در زمینه گوشت قرمز کمبودی نداریم، ولی به دلیل افزایش قیمت دام زنده، قیمت گوشت قرمز افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: انتظار این است با ورود موثری که نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق دام زنده کرده است، قیمت آن روند کاهشی به خود بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل و کمبودی در تامین و توزیع تخم مرغ در استان زنجان وجود ندارد، افزود: این محصول با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
 
منبع ایرنا
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.