جشنواره ملی فیلم و عکس دانشجویان سراسر کشور در بوشهر گشایش یافت

نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس دانشجویان سراسر کشور (امید) در دانشگاه خلیج فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، نهمین جشنواره ملی فیلم و عکس دانشجویی، به همت حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و به میزبانی دانشگاه خلیج فارس امروز آغاز شد.

جشنواره فیلم امید اولین جشنواره ملی است که در کشور به شکل برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید گفت: ۲۹۲ فیلم کوتاه، ۷۲ فیلمنامه، ۱۱۳۷ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد و سه هیات،  فیلم‌های کوتاه را انتخاب کردند که در مجموع ۶۰ فیلم در جشنواره انتخاب شد.

حسین یزدان شناس افزود: از بین ۲۹۲ فیلم ارسالی ۷ انیمیشن، ۵ فیلم مستند، ۶ فیلم تجربی، ۷ فیلم صدثانیه‌ای، ۲۵ فیلم داستانی و ۱۰ فیلم ویژه پذیرفته شدند و با توجه به برگزاری برخط از پلت فرم VOD برای پخش فیلم‌های کوتاه استفاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با کمک این پلت فرم و برای این که مخاطب فیلم‌ها را به حداکثر برسانیم هیچ بلیت یا حق اشتراکی برای افراد در نظر گرفته نشده است و فیلم‌ها از صبح دوشنبه پنجم آبان‌ تا هشتم آبان‌ که اختتامیه جشنواره خواهد بود برای همگان به صورت رایگان به نمایش در می‌آید.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید عنوان کرد: در بخش عکس نیز هیات انتخاب جشنواره از میان هزار و ۱۳۷ عکس، ۳۰ عکس را در بخش دوربین حرفه‌ای، ۱۵ عکس را در بخش عکس‌های موبایلی و ۷ عکس رادر بخش عکس ویژه انتخاب کرده است که به صورت گالری مجازی به نمایش در خواهند آمد و لینک دسترسی به گالری برخط با شروع جشنواره منتشر خواهد شد. همچنین در بخش فیلمنامه هم ۷۲ اثر به جشنواره ارسال شده که فایل pdf آن توسط داوران بررسی و ارزیابی شد و نتایج داوری‌ها در روز اختتامیه جشنواره اعلام می‌شود.

یزدان شناس گفت: دبیرخانه این جشنواره از آذر پارسال شکل گرفت و فراخوان آن منتشر و مقرر شد پس از ماه مبارک رمضان و در هفته اول خرداد جشنواره برگزار شود، اما با شیوع بیماری کرونا برخورد کردیم و با هماهنگی شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته شد که برگزاری جشنواره به تعویق افتد و در نهایت با توجه به تحرک جو دانشگاهی تصمیم گرفته شد که جشنواره به شکل برخط آنلاین برگزار شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.