احیای موقوفات متصرف شده در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با مسئولان اوقاف و امور خیریه استان بر احیای هرچه سریعتر موقوفات متصرف شده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار مدیرکل و روسای اوقاف وامورخیریه گیلان با اشاره به نقش و جایگاه وقف دردین مبین اسلام ،گفت: برای گسترش فرهنگ وقف وکارکرد‌های مختلف آن درجامعه باید موقوفات متصرف شده را احیاکرد.

او  با اشاره به ضرورت راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت موقوفات استان ، افزود: در برخی موارد، مردم به ویژه در روستا‌ها، زمین‌های اوقافی را تصاحب کرده و کشاورزی می‌کنند و مسولان اوقاف باید با خودصیانتی و به کارگیری طلبه‌های متخصص و متعهد، این موارد را به مردم به خوبی تفهیم و روشنگری کنند تا شبه‌ای پیش نیاید.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: برای تشویق و ترغیب همگان به سنت حسنه وقف، باید واقفان نیک اندیش به مردم، معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هم در این نشست با ارایه آماری از عملکرد یک ساله اوقاف به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا گفت: توزیع ۷۰۰ بسته لوازم التحریر در قالب مهر تحصیلی بین دانش اموزان کمتر برخوردار، ۵ هزاربسته معیشتی، راه اندازی ۱۵ کارگاه تولیدی ماسک، توزیع غذای گرم و نان رایگان، تخفیف و پرداخت ۹۰ میلیون تومان اجاره بها برای مستاجران آسیب دیده از کرونا از مهمترین اقداماتی است که تا امروز با کمک خیران استان انجام شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.