ابلاغ دستورالعمل رعایت حقوق شهروندی در دادستانی تاکستان

مطابق سند امنیت قضایی ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه، دستورالعمل رعایت حقوق شهروندی براساس مواد ۱۳، ۱۶ و ۱۹ این سند در دادستانی شهرستان تاکستان تنظیم و ابلاغ شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب تاکستان با بیان اینکه سند امنیت قضایی با ۳۷ ماده از «حق بهره‌مندی از خدمات حقوقی» تا «منع بازداشت غیرقانونی و خودسرانه» را در بر می‌گیرد، گفت: امنیت قضایی حالتی است که در آن، حیثیت، جان، مال و کلیه امور مادی و معنوی اشخاص در حمایت قانون و مصون از تعرض باشد و تأمین چنین امنیت عادلانه‌ای برای همه بر عهده قوه قضاییه قرار گرفته است.

وی گفت: ایجاد امنیت قضایی، عموم جامعه را به تأمین حقوق شهروندی مطمئن می‌سازد و آرامش خاطر شهروندان را از تضییع نشدن حقوق بنیادین آنان فراهم می‌آورد.

رجبی به اهم مواردی که ضابطان در بازرسی منازل موظف به رعایت آن هستند، اشاره و تصریح کرد: اخذ اجازه از مقام قضایی در جرایم مشهود و غیر مشهود، تفتیش و بازرسی منزل در روز و در حضور متصرف، ایجاد نکردن خسارت در زمان بازگشایی درب منزل یا محل سکونت افراد و بازرسی نکردن از اشخاص، اشیا و اماکن غیر مرتبط با موضوع نیز بایدتوسط ضابطان در اجرای دستور بازرسی رعایت شود.

سند امنیت قضایی در اجرای بند «ب» ماده ۱۲۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ و به‌منظور تحقق اهداف بند‌های ۶۵، ۶۶ و ۶۷ سیاست‌های کلی قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۴ از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.