دست داشتن کماندو‌های صهیونیست در کودتای ناکام ونزوئلا

دادسرای امور جنایی ونزوئلا خبر داد دو یگان از کماندو‌های صهیونیستی در عملیات ناکام سرنگونی رئیس‌جمهور ونزوئلا دست داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، منابعی در دادسرای امور جنایی ونزوئلا از دست داشتن رژیم صهیونیستی در توطئه علیه دولت قانونی این کشور خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: دو یگان از کماندو‌های صهیونیستی در عملیات ناکام سرنگونی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا دست داشتند. این عملیات کودتا در ماه میلادی مه صورت گرفت. مأموریت کماندو‌های صهیونیست، ربودن مادورو و انتقال وی به خارج از کشور بود.

منابع مذکور افزودند: «دیوسدادو کابلو» رئیس مجلس موسسان و معاون حزب حاکم بر این کشور نفر دومی که هدف کماندو‌های صهیونیست قرار داشت.

مادرو پیشتر گفته بود که این عملیات با دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته و دولت ونزوئلا پرونده‌ای در این زمینه در اختیار داد که احتمالا آن را به دادگاه‌های بین‌الملل ارجاع خواهد داد.

مادورو در مه ۲۰۱۹ تأکید کرد که واشنگتن عملیات‌هایی علیه وی را مدیریت می‌کند و در محاکمه مسئولان خائن در این کودتای نافرجام نیز کوتاهی نخواهد کرد.

در اوت سال ۲۰۱۸ نیز مادورو در جریان سخنرانی در مراسم سالگرد گادر ملی بولیوار در معرض عملیات ناموفق ترور با استفاده از پهپاد بمب گذاری شده،  قرار گرفت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار