اردوغان در پاسخ به تهدید‌های آمریکا: نمی‌دانید با چه کسی طرف هستید

اردوغان به تهدید‌های آمریکا در خصوص خرید سامانه اس-۴۰۰ واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تهدید‌های آمریکا در خصوص خریداری سامانه اس-۴۰۰ از سوی ترکیه واکنش نشان داد و گفت: شما نمی‌دانید با چه کسی طرف هستید.

رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه در نشست حزب عدالت و توسعه در شهر ملطیه اعلام کرد کشورش از سامانه- اس ۴۰۰ و یا حمایت از آذربایجان، با وجود تهدید‌های آمریکا دست بر نخواهد داشت. او خطاب به مقامات آمریکایی گفت: ما گام‌هایی را در چارچوب پروژه اف-۳۵ برداشتیم؛ اما شما ما را تهدید کردید. شما از ما خواستید سامانه اس-۴۰۰ را به روسیه بازگردانیم. شما نمی‌دانید با چه کسی طرف هستید. ترکیه کشوری قبیله‌ای نیست.

اردوغان با اشاره به تهدید‌های آمریکا در خصوص اجرای اقدامات محدود کننده علیه ترکیه به سبب حمایت این کشور از آذربایجان گفت: شما نمی‌دانید با چه کسی سرو کار دارید؛ تحریم‌های خود را به تعویق نیاندازید، هر چه می‌خواهد باشد.

پیش از این آمریکا از مخالفت شدید خود با آزمایش سامانه موشکی اس-۴۰۰ از سوی ترکیه خبرداده و مدعی شده بود این کار، با پایبندی‌های ترکیه در چارچوب ناتو همخوانی ندارد. واشنگتن همچنین آنکارا را تهدید کرده بود اقدامات جدیدی را علیه این کشور به کار خواهد بست. این در حالی است که آمریکا پیشتر نیز ترکیه را از پروژه جنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشته بود.

این اقدامات واشنگتن همزمان بوده با بلند شدن صدا‌هایی در آمریکا که خواهان اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه به سبب حمایت از آذربایجان در بحران قره باغ است. آنکارا در بحران قره باغ که میان نیرو‌های آذربایجان و ارمنستان برقرار است، آشکارا ازآذربایجان حمایت می‌کند؛ البته آنکارا هرگونه حمایت نظامی از باکو را در این درگیری رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار