تاکید گروسی بر شفاف سازی ابعاد بررسی‌های بازرسان آژانس در ایران

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به همکاری ایران با بازرسان آژانس، بر شفاف سازی ابعاد بررسی‌های بازرسان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر شفاف سازی هر چه سریعتر در خصوص بررسی‌های صورت گرفته از سوی بازرسان آژانس در ایران تاکید کرد.

رافائل گروسی در مصاحبه با خبرگزاری د. پ. آ آلمان اعلام کرد: علاوه بر مسائل مربوط به انرژی اتمی، آژانس به شدت درگیر نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران است. او با اشاره به همکاری‌های میان آژانس انرژی اتمی و ایران گفت: اخیرا بازرسان آژانس از دو سایت هسته‌ای در ایران بازدید کردند.

مدیر کل آژانس انرژی اتمی در آستانه سفر به آلمان افزود: با این حال همه مشکلات هنوز حل نشده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز به دنبال پاسخ برای ذرات اورانیومی است که در سایر نقاط ایران یافت می‌شود. گروسی افزود هر چه زودتر شفاف سازی درباره همه جوانبی که از سوی آژانس بررسی می‌شود، صورت گیرد برای همه و در وهله اول برای ایران بهتر خواهد بود.

چندی پیش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود: ایران بسیار بیشتر از سطح تعهداتش در برجام در حال غنی سازی اورانیوم است. ایرانی‌ها همچنان به غنی سازی اورانیوم ادامه می‌دهند. شاهد آن هستیم که ماه به ماه بر میزان غنی سازی ایران افزوده می‌شود. این سطح از غنی سازی بیشتر از چیزی است که تهران طی توافق هسته‌ای آن را پذیرفته بود.

او تاکید کرد: با این حال، ایران هنوز مواد هسته‌ای لازم برای تولید احتمالی بمب هسته‌ای را در اختیار ندارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه نهم مهرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از توافق با ایران برای حل مسائل مربوط به اجرای پادمانی، که از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای مشخص شده است، آژانس این هفته دسترسی تکمیلی به دومین مکان در این کشور را صورت داد و نمونه‌های محیطی گردآوری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار