اقامه عزای امام حسن عسکری (ع) در هيئت بضعة الرسول (ص)

مراسم عزاداری امام حسن عسکری (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد رحمت کاشانی و مداحی مهدی اقدم نژاد و حاج حنیف طاهری در هیئت بضعة الرسول (ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم عزاداری هیئت بضعة الرسول (ص) به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) پدر امام مهدی (عج)، در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد. این مراسم یکشنبه ۴ آبان با اقامه نماز جماعت ظهر و قرائت قرآن کریم آغاز شد.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حامد رحمت کاشانی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی بخش ابتدایی برنامه هیئت بضعة الرسول (ص) بود. با توجه به اینکه به تازگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه ستاد مقابله با کرونا به توهین‌ها و قضاوت‌های نابجا در تحلیل‌های سیاسی انتقاد کرده  و آن را زیر سوال بردند، این کارشناس مذهبی هم در سخنرانی خود به برخی بی اخلاقی‌ها در نگرش‌های سیاسی و اجتماعی جامعه اشاره کرد. .

حجت الاسلام کاشانی گفت: متأسفانه در جامعه ما تهمت و بهتان زدن به عادت تبدیل شده است. هر کس به خود اجازه می‌دهد که درباره هر شخصیتی قضاوت کند و با بی احترامی وی را زیر سوال ببرد. این رفتار‌ها در سیره کدام یک از اهل بیت (ع) دیده می‌شود؟ متأسفانه این بی اخلاقی در میان بچه مذهبی‌ها دیده می‌شود؛ با وجود وجهه‌ای که دارند زبانشان را به بی احترامی، تهمت و بهتان باز می‌کنند. معنای این رفتار‌ها را نمی‌فهمم.

این کارشناس مذهبی در ادامه به فعالیت‌هایی که جامعه شیعی باید مد نظر قرار دهد، اشاره و اظهار کرد: در روایات بار‌ها دیده ایم که دوست داشتن اهل بیت (ع) فضیلت محسوب می‌شود. نشانه این دوست داشتن، انجام اعمال حسنه مانند کمک به فقراست. اگر شبکه‌های ارتباطی میان شیعه برقرار باشد و به خوبی از یکدیگر خبر داشته باشیم، شیعه فقیری باقی نمی‌ماند. اگر شرایط اقتصادی نابسامان باشد که هست؛ اگر دولت بد عمل کرده باشد که بد عمل کرده، اما چیزی از وظیفه ما کم نخواهد شد.

ذکر مصیبت امام یازدهم شیعیان و هم دردی با فرزند ایشان، حضرت ولیعصر (عج) بخش پایانی سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاشانی بود.

در امتداد روضه این کارشناس مذهبی، مهدی اقدم نژاد شعری در مدح امام زمان (عج) خواند. در ادامه روضه امام حسن عسکری (ع) پدر امام مهدی (عج) به روضه مادر حضرت، یعنی حضرت زهرا (س) پیوند خورد. در هیئت بضعه الرسول (ص) خواندن روضه حضرت فاطمه (س) در همه مصیبت‌های اهل بیت (ع) رسم است.

حاج حنیف طاهری نیز در ادامه روضه فاطمه زهرا (س) را خواند. سپس حاج امین شادکام دقایقی مداحی کرد.

 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار