تأکید استاندار کرمان بر تکمیل طرح نسخه نویسی الکترونیکی و پزشک خانواده

استاندار کرمان با اشاره به خدمات خوب و گام‌های مهم بیمه سلامت استان کرمان گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی و پزشک خانواده باید در شهر‌های باقی مانده، اجرایی و تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد فدائی، استاندار کرمان در نشست مدیرکل و معاونان اداره کل بیمه سلامت با وی گفت: با توجه به پرداخت‌های به موقع و خوب بیمه سلامت به مراکز درمانی، امیدواریم این پرداخت‌ها به همین صورت انجام شود تا هیچ بدهی باقی نماند.

او به خدمات خوب و گام‌های مهم بیمه سلامت استان کرمان اشاره و تأکید کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی و پزشک خانواده باید در شهر‌های باقی مانده، اجرایی و تکمیل شود.

محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان نیز گفت: در سوم آبان ماه ۷۳، قانون بیمه همگانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بیمه خدمات درمانی تشکیل شد.

او با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان کرمان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: ارائه خدمات بیمه رایگان درمان بر اساس ارزیابی وُسع مالی افراد است و ثروتمندان مشارکت بیشتری در پرداخت حق بیمه می‌کنند.

او تصریح کرد: اگر بیمار به بخش خصوصی مراجعه کند، پرداخت از جیب بیمار افزایش می‌یابد.

جعفری محرومان را خط قرمزِ بیمه سلامت دانست و بیان داشت: این افراد همچنان باید از یارانه و خدمات حمایتی سازمان بیمه سلامت بهره‌مند باشند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: کیفیت درمان با نسخه‌نویسی الکترونیک ارتقا پیدا کرده و هزینه‌های بیمه هم کاهش یافته است.

جعفری افزود: خوشبختانه با الکترونیکی شدن نسخه‌ها، پرداخت‌های ما به ویژه در ایام کرونا مطلوب بود و بدهی مابه داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها صفر است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار