کرونا و تلخ کامی تولیدکنندگان مبل در نمایشگاه مشهد

نمایشگاه مبلمان و صنایع چوب مشهد در پی ماه ها رکود اقتصادی ناشی از مواجهه با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا روزنه امیدی بود برای فعالان این صنعت اما توقع آنان از رویدادی که برای رونق کسب و کارشان بدان دل بسته بودند، برآورده نشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نمایشگاه مبلمان و صنایع چوب دومین رویداد اقتصادی تجاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد پس از هشت ماه تعطیلی آن بود که در طول روز‌های ۲۹ مهر گذشته تا دومین روز آبان ماه امسال با حضور ۶۰ تولیدکننده و بازرگان عرصه مبلمان و صنایع چوب از نقاط مختلف کشور در فضایی به وسعت چهار هزار مترمربع برپا شد.

برپایی این رویداد اقتصادی در پی افزون بر هشت ماه خسارتبار ناشی از شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد جهان، بیکاری میلیون‌ها نفر و کاهش تولید بخش‌های مختلف در حالی محقق شد که دیگر تداوم تعطیلی کسب و کار روا نیست و نمی‌توان ادامه تولید را به رنابودی کرونا منوط کرد بلکه باید با رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی و مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی در قبال سلامت خود و جامعه این دوران ناخوشایند را سپری نمود.
 
بر این اساس با هدف جلوگیری از توقف کار و جان دادن دوباره به عرصه تولید در سال "جهش تولید" برگزاری نمایشگاه‌های تجاری برای عرضه محصولات با قاعده کلی رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است.

جمعی از غرفه‌داران و فعالان صنعت مبلمان حاض در نمایشگاه مشهد ناخرسندی خود را از نتیجه این رویداد اقتصادی تجاری اعلام و بیان کردند که با وجود صرف هزینه‌های قابل توجه برای شرکت در نمایشگاه که نخستین مورد پس از آغاز بحران کرونا تاکنون فقدان تبلیغ مشخص و موثری برای اطلاع‌رسانی عمومی سبب شد تا آن‌ها حاصلی از شرکت در این نمایشگاه نداشته باشند.

به گفته این تولیدکنندگان، وضعیت قرمز شیوع کرونا در مشهد و شرایط خاص ناشی از آن بهانه فقدان تبلیغات گسترده عمومی برای اطلاع رسانی عمومی به منظور جلب نظر مردم به حضور در نمایشگاه مبلمان و صنایع چوب مشهد اعلام شد.

یکی از همین غرفه‌داران به هزینه ۲۰۰ میلیون ریالی برای غرفه ۴۸ متری در نمایشگاه مشهد اشاره و افزود: علاوه بر این مبلغ هزینه پرسنل، رفت و آمد، اقامت و حمل و نقل نمونه‌های حاضر در نمایشگاه در شرایطی که همه در وضعیت ضرر و زیان ناشی از کرونا هستیم بار دیگری شکستی اقتصادی برایم رقم زد.

این غرفه‌دار ادامه داد: پس از سه روز حضور در نمایشگاه هیچ میزان فروش و معامله نداشتم لذا با دست خالی به مشهد آمدم و با دست خالی‌تر از این شهر می‌روم.

او فقدان تبلیغات را علت این امر ذکر و بیان کرد: این در حالی است که مسئولان و متولیان برگزاری نمایشگاه قول تبلیغات و اطلاع‌رسانی مشخص و گسترده را برای جلب حضور مردم داده بودند.

یکی دیگر از فعالان صنعت مبلمان گفت: پس از ابراز نارضایتی غرفه‌داران و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه پاییزه نمایشگاه مبلمان و صنایع چوب مشهد به ستاد اجرایی آن وعده‌ای مبنی بر تمدید تاریخ برگزاری نمایشگاه داده شد، اما بعید است اجرا شود.

او  افزود: ستاد اجرایی برگزاری نمایشگاه انجام هرگونه تبلیغ را ما ممنوع کرده بود لذا پس از دو روز از آغاز کار نمایشگاه تنها شمار بسیار کمی از مردم در آن حضور یافتند لذا غرفه‌داران با جمع آوری مبلغی درخواست اطلاع‌رسانی از طریق پیامک تلفنی را خواستار شدند.

این تولیدکننده سابقه عملکرد نمایشگاه مشهد را پرقوت و مثبت توصیف و ادامه داد: اما در این دوره شاهد وضعیتی نامطلوب بودیم.
بیشتربخوانید

 
 مجوز تبلیغات نمایشگاهی در سطح شهر مشهد صادر نشد!

مجتبی احمدی‌راد مجری برگزاری نمایشگاه صنعت مبلمان و صنایع چوب مشهد در پاسخ به این گلایه‌ها، گفت: مجوز تبلیغات نمایشگاهی در سطح شهر از سوی شهرداری مشهد انجام می‌شود، اما تا روز ۲۷ مهر ماه به دلیل ایام دهه پایانی ماه صفر اجازه تبلیغات بخاطر پربودن آویز‌های شهری و تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر مشهد به ما داده نشد.

او افزود: تبلیغات برگزاری این نمایشگاه رسما از ساعات پایانی روز ۲۷ مهرماه آغاز شد در حالی که سایر نمایشگاه‌ها حداقل از چهار روز قبل تبلیغات گسترده شهری داشتند.

مجری برگزاری نمایشگاه صنعت مبلمان و صنایع چوب مشهد ادامه داد: بخاطر شرایط خاص پیش‌آمده در تبلیغات این نمایشگاه، با وجود آنکه سال‌ها بود به شیوه ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برگزار نمایشگاه انجام نمی‌شد در این دوره با ارسال ۳۰۰ هزار پیامک به مردم مشهد امیدوار بودیم درصدی به نمایشگاه مراجعه کنند، اما اینگونه نشد.

او تصریح کرد: امکان تمدید زمان برپایی نمایشگاه هم به هیچوجه وجود ندارد، زیرا نمایشگاه بعدی از روز ششم آبان ماه جاری با عنوان بیستمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته در همین محل برپا می‌شود.

مجری برگزاری نمایشگاه صنعت مبلمان و صنایع چوب مشهد تاکید کرد: گرچه در سومین روز برپایی نمایشگاه صنعت مبلمان و صنایع چوب مشهد جمعیت بازدیدکننده افزایش یافت بطوری که ناظر مقیم دانشگاه علوم پزشکی بر امور بهداشتی نسبت به تبعات آن هشدار داد، اما خرید نکردن مردم و استقبال پایین آن‌ها از صنایع مبلمان بطور قطع ناشی از وضعیت جاری اقتصادی و شیوع ویروس کرونا است.

آویزهای شهری شیوه تبلیغ

سیدحسین علوی سرپرست اداره روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد با وجود گلایه‌ها غرفه‌داران وضعیت حضور مردم را در نمایشگاه مبل خوب توصیف و گفت: تبلیغات برای برگزاری این نمایشگاه از روز ۲۷ مهر ماه آغاز شده و حضور مردم هم با توجه به شرایط موجود، خوب بوده است.

او افزود: ظرف سال‌های اخیر مردم رویداد‌های نمایشگاه مشهد را از طریق آویز‌های شهری پیگیری می‌کنند که مهم ترین شیوه تبلیغات است. برای این نمایشگاه نیز به همین شیوه تبلیغ شد.

سرپرست اداره روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد آماری از شمار آویز‌های تبلیغاتی و بنر‌های نصب شده در سطح شهر مشهد با موضوع برگزاری نمایشگاه مبلمان ارائه نکرد و ادامه داد: قاعدتا بعد از افزون بر هشت ماه وقفه در برگزاری نمایشگاه در مشهد بخاطر کرونا، بازخورد و حضور مردم قطعا متفاوت از گذشته است.

علوی بیان کرد: برای نمایشگاه مبلمان از طریق "نرم‌افزار شهر من" نیز برای مشترکان تبلیغات انجام شد و حتی ورود به نمایشگاه رایگان شده بود.
 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
یه سر به همین تولید کنندگان و فروشندگان بزنید ببینید چند درصد ماسک دارند.
یا ماسک ندارند یا ماسک رو زدن به چونه شون...
نتیجه میشه شیوع بیشتر بیماری و از دست دادن کسب و کار...
کمترین میزان رعایت در نمایشگاه های اومبیل و مبل و مشاورین املاک است. در رتبه دوم بانک ها قرار دارند که با وجود درامد بالا حتی یه محلول ضدعفونی دم در ندارند....
آخرین اخبار