آغاز نخستین مرحله انتخابات پارلمانی مصر

مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر امروز آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مرحله نخست انتخابات پارلمانی مصر صبح امروز، شنبه در ۱۴ استان این کشور از جمله استان‌های «جیزه» و «اسکندریه» آغاز شد.

در این مرحله از انتخابات پارلمانی این کشور که به مدت ۲ روز ادامه خواهد یافت، شرکت کنندگان برای انتخاب ۵۶۸ نماینده از ۵۹۶ کرسی مجلس نمایندگان رأی خود را به صندوق خواهند انداخت و طبق قانون، سایر نمایندگان از سوی عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور انتخاب خواهند شد.

همچنین مرحله دوم این انتخابات قرار است روز‌های هفتم و هشتم نوامبر (۱۷ و ۱۸ پآبان) در ۱۳ استان مصر از جمله قاهره پایتخت این کشور برگزار شود و نتایج نهایی آن در ماه دسامبر اعلام خواهد شد.

بنا بر گزارشها، حدود ۶۳ میلیون نفر از جمعیت ۱۰۰ میلیون نفری این کشور واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

بیشتر نمایندگان نامزد شده برای انتخابات مجلس مصر نمایندگانی هستند که در دوره قبلی حضور داشتند.

بیش از چهار هزار نفر برای انتخابات پارلمانی مصر خود را نامزد کرده اند که نیمی از آن‌ها بصورت مستقل و نیمی در قالب لیست احزاب برای کسب ۵۶۸ کرسی پارلمان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نمایندگان دوره قبلی پارلمان مصر در اواخر سال ۲۰۱۵ یکسال پس از روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی، و طی یک ماه و نیم برگزاری روند انتخابات، برگزیده شدند.

گفتنی است انتخابات پارلمانی مصر پس از انتخابات مجلس سنا، دومین رویداد سیاسی مهم این کشور است و امسال در شرایطی برگزار می‌شود که این کشور به ماننند دیگر نقاط جهان با همه گیری کرونا روبروست.

مردم مصر در ماه آگوست گذشته برای ۳۰۰ کرسی مجلس سنا ۲۰۰ نفر را انتخاب کردند و بر اساس قانون انتخابات این کشور ۱۰۰ نفر از اعضای این مجلس توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شوند.

مجلس سنای مصر پس از سرنگونی حکومت «حسنی مبارک» رئیس جمهوری این کشور منحل شد، اما طبق اصلاحات قانونی که با همه‌پرسی در سال ۲۰۱۹ انجام شد، این مجلس بار دیگر احیا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار