امام زمان (عج) سوگوار پدر گرامیشان

حضرت مهدی (عج) در سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) عزادار پدر گرامیشان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هشتم ربیع الاول سالروز شهادت یازدهمین گوهر امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام است و پدر گرامی پدر گرامی حضرت مهدی (عج) است.

در دوران امامت امام حسن عسکری زمانی که دشمنان اهل بیت فهمیدند فرزند او منجی عالم بشریت خواهد بود و برای جلوگیری از این کار آن امام همام را در عنفوان جوانی به شهادت رساند، اما برخلاف حیل دشمنان خداوند حضرت مهدی (عج) را حفظ کرد.

معتمد عباسی خلیفه وقت در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری امام حسن عسکری را در عنفوان جوانی در ۲۸ سالگی با زهر در شهر سامرا به شهادت رساند، اما برخلاف میل دشمنان خداوند حضرت مهدی (عج) را حفظ کرد و در کنار مرقد پدر بزرگوارشان دفن شدند.

مدت امامت امام حسن عسکری علیه السلام بسیار کوتاه و در دوره ۶ سال امامت، در حبس و یا به شدت تحت نظر بودند و با وجود خفقان موجود در جامعه آن روز، شاگردان بسیاری برای ترویج دین مبین اسلام تربیت کرد.

ایشان در سال ۲۵۴ هجری قمری پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام هادی (علیه السلام) به امامت رسیدند و در سال‌های امامتش در شهر سامرا زیرکنترل شدید خلفای عباسی با شیعیان ارتباط داشت، اما با وجود این خفقان رسالت سنگین امامت به خوبی انجام داد.

با شهادت یازدهمین امام شیعیان، دوره امامت حجت الهی آغاز شد تا زمین را از عدالت پر کند.

شهادت یازدهمین امام شیعیان، امام حسن عسگری (ع) به فرزند بزرگوارش قائم آل محمد و پیروان راستین ولایت تسلیت باد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.