بازسازی نقاط بحرانی کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: نقاط بحرانی کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی بازسازی و ترمیم شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن سعادت فر مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: عملیات ترمیم و بازسازی چند نقطه از کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی، حد فاصل کیلومتر ۳۱، ۵۰۰+۳۲ و ۵۷ طی روز‌های گذشته انجام شد.

او افزود: در این عملیات ضربتی بیش از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین شامل؛ بیل مکانیکی، تریلر کمرشکن، تانکر آبپاش، کمپرسی و تراک میکسر (کامیون مخلوط کن) به کار گرفته شد.

سعادت فر با بیان اینکه در برخی از نقاط بحرانی یاد شده، هر دو بدنه جانبی کانال دچار تخریب شده بود، اظهار داشت: بیش از ۱۰۷ متر مکعب بتن، جهت بازسازی سازه‌های تخریب شده مورد استفاده قرار گرفت که علاوه بر تامین آب کشاورزی اراضی تحت پوشش این کانال، بخشی از آب آشامیدنی شهر‌های اهواز، آبادان و خرمشهر نیز از طریق ایستگاه پمپاژ ام الدبس در انتهای این کانال تامین می‌شود.

کانال اصلی پای پل به طول ۱۰۷ کیلومتر وظیفه انتقال آب از سد تنظیمی انحرافی کرخه به دشت‌های پای پل به مساحت ناخالص ۶۵ هزار هکتار و نیز تامین بخشی از آب شرب اهواز، آبادان و خرمشهر را به عهده دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.