اجرای برنامه‌های هفته وحدت در فضای مجازی

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: برنامه‌های هفته وحدت امسال به‌دلیل شیوع کرونا در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام حسن منتظری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول گفت: مسلمانان باید با الگوگیری از پیامبر اکرم (ص) در مسیر دعوت به حق قرار گرفته و به دنبال ایجاد وحدت در جامعه باشند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: مهمترین پیام پیامبر اکرم (ص) دعوت به وحدت، یکپارچگی مسلمانان و همدلی آنان است در حالیکه دشمن به دنبال آن است که بین مسلمانان تفرقه بیندازند.

او به برنامه‌های هفته وحدت در استان اشاره کرد و افزود: شیوع کرونا باعث شد تا بیشتر برنامه‌های این هفته در بستر فضای مجازی برگزار شود و از اجرای آن‌ها به صورت دسته جمعی در مساجد جلوگیری به عمل آید.

حجت‌الاسلام منتظری اعلام کرد: در هفته وحدت برنامه‌هایی، چون تهیه کلیپ ماموستا شیخ‌الاسلام انجام و پخش مستند برادران ایران تدوین شده که در صدا و سیمای استان با محوریت زندگی مسالمت‌آمیز برادران شیعه و سنی در کنار هم پخش می‌شود.

او خاطرنشان کرد: دوستداران اهل بیت (ع) هرساله برای تقویت برادری و وحدت و پیروی از رفتار پیامبر (ص) برنامه‌های مختلفی همچون مولودخوانی در مساجد برگزار می‌کردند، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری تجمعات به‌ویژه در مساجد نیست و باید برنامه‌های هفته وحدت از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منعکس شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: تجلیل از خانواده‌های شهدای روحانی با مشارکت بنیاد شهید، تجلیل از فرهیختگان تقریب، ارکان مساجد، هنرمندان و رسانه‌های عرصه تقریب به صورت ویژه و برگزاری نشست‌های تخصصی ائمه جمعه و جماعت به صورت محدود در شهرستان‌های بانه و سقز، دیواندره و کامیاران از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته وحدت برگزار می‌شود.

او تاکید کرد: شیوع کرونا نباید موجب کاهش توجه به هفته وحدت باشد، بلکه باید برنامه‌ها را به سمتی دیگر و با استفاده حداکثری از ظرفیت موجود، از جمله در فضای مجازی سوق داد.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی ائمه جمعه با حضور نماینده، ولی فقیه در شهرستان‌های استان نیز از دیگر اقدامات هفته وحدت امسال است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.