رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد؛

کاهش ۱۶.۲ درصدی تلفات رانندگی در سال جاری/ افزایش ۲۲ درصدی توان پلیس

سردار هادیانفر گفت: امسال شاهد کاهش ۱۶.۲ درصدی تعداد جانباختگان حوادث رانندگی بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ مهر ماه) در رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: امروز افتخار داریم تا چهارمین مرحله رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی را با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف و پلیس راهور در راستای کاهش آمار تصادفات رانندگی برگزار کنیم.

او بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ موفق شدیم که در سه مرحله بیش از ۶۸۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت و همچنین در این مرحله ۵۰۰ دستگاه خودرو و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین را به جهت توسعه و نوسازی اختصاص دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه آماده سازی و تحویل به کار شده است و ۴۰۰ واحد گشت افزوده شده که همین امر موجب افزایش توان عملیاتی پلیس راهور شده است.

سردار هادیانفر گفت: پس از دو سال افزایش تصادفات در سال ۹۸ توفیق داشتیم که ۲۳۶ نفر جان باخته و ۲۰ هزار و ۱۳۲ نفر مجروح کمتر در تصادفات داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: بر اساس شاخص‌های بین المللی سازمان بهداشت جهانی ۳.۳ دهم درصد کاهش در ۱۰۰ هزار جمعیت و ۵.۸ درصد کاهش در ۱۰ هزار وسیله نقلیه داشتیم.

سردار هادیانفر افزود: امسال شاهد کاهش ۱۶.۲ درصدی جانباختگان سوانح رانندگی بوده‌ایم که در پی آن هزار و ۷۹۵ نفر کمتر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و همچنین ۴۴ هزار نفر کمتر مجروح شدند.

وی کرد: اثر بخشی توسعه و تقویت بخش‌های مختلف، عمر مفید وسایل نقلیه پلیس را از ۱۰ سال به ۵ سال کاهش می‌دهد و استقرار گشت‌های ما را از ۴۵ به ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این توان افزایی ۲۲ درصد بر توان پلیس افزوده است، افزود: توان افزایی پلیس ۱۰ درصد از تصادفات و ۳ دقیقه زمان رسیدگی به سوانح رانندگی شهر تهران را نیز کاهش داده است.

سردار هادیانفر با اشاره به برنامه هوشمندسازی پلیس گفت: این موضوع با جدیت تمام در دستور کار است و امروز بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ نفر از سربازان؛ با دست افزار سپهر اعمال قانون می‌کنند و به مرور زمان قبض جریمه حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۸۷۷ دستگاه خودروی مجهز به GPS هستند، گفت: از سال جاری ارتباط با ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه و ۳۶ میلیون مالک وسیله نقلیه به وسیله پیامک عملیاتی شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار