رکورد شکنی های کرونا، کار را به راه اندازی بیمارستان صحرایی کشاند

استاندار یزد گفت: با توجه به آمار روزافزون ابتلا به کرونا در استان یزد، راه اندازی بیمارستان صحرایی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، طالبی، استاندار یزد گفت: در روز‌های اخیر تمهیداتی برای اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی انجام، همه عمل‌های جراحی عادی متوقف و توان بخش خصوصی برای سرویس دادن به بیماران کرونایی به خدمت گرفته شد.

او از بستری ۶۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: با بررسی‌های انجام شده و مذاکره با مدیران بخش بهداشت و مسئولان بیمارستان‌های استان، احتمالا بتوانیم حدود ۱۰۰ تخت دیگر را در استان آماده کنیم، اما بیش از این عدد دیگر در توان ما نیست.

طالبی افزود: با توجه به اینکه نمی‌توانیم سرویس اورژانسی سایر بیماران را تعطیل کنیم، تاسیس بیمارستان صحرایی را در دستور کار قرار دادیم.

استاندار یزد گفت: در ابتدای شیوع کرونا قرار بود این بیمارستان را با همکاری شهرداری یزد راه اندازی کنیم که این مساله با توجه به بهبود اوضاع متوقف شد، اما هم اکنون تاسیس این بیمارستان صحرایی با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی به سرعت در حال انجام است و امیدواریم این بیمارستان ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آماده شود.

طالبی گفت: ساخت بیمارستان بحران از چند ماه پیش آغاز شده، اما با توجه به حجم کار آماده سازی، احتمالا تا یک ماه آینده نیز به بهره برداری نرسد.

او با اشاره به اتخاذ تدابیر ویژه‌تر در صورت ادامه وضع کنونی گفت: از دستگاه‌های مختلف به ویژه اعضای ستاد بحران و سپاه خواستیم این آمادگی را داشته باشند که اگر ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد، از امکانات بیمارستان صحرایی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار