۴٠ درصد پرونده‌های طلاق در ایرانشهر منجر به سازش می‌شود

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: ۴٠ درصد پرونده‌های طلاق ارجاعی از دادگستری در اورژانس اجتماعی این شهرستان منجر به سازش می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابراهیم نرماشیری رییس اداره بهزیستی ایرانشهر اظهارداشت: از ۶٠ پرونده ارجاعی شده از دادگستری امسال با مداخله کارشناسان و روانشناسان اورژانس اجتماعی ٢۶ پرونده طلاق منجر به سازش شده است.

او با اشاره به اینکه بیشتر پرونده‌ها ارجاعی در گروه سنی ٢۵ تا ٣۵ سال است، افزود: اعتیاد به مواد مخدر، دخالت اطرافیان و اختلالات روانی از عمده‌ترین دلایل طلاق این پرونده‌هاست.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: بسیاری از اختلافات در زندگی زوج‌های جوان ناشی از نداشتن مهارت‌های زندگی است که باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

او  اظهارداشت: اورژانس اجتماعی یک مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی است که به موقع بودن، در دسترس بودن و تخصصی بودن از شاخصه‌های خدمات آن است.

نرماشیری بیان کرد: به دلیل اینکه زنان مطلقه بیشترین قشر آسیب‌پذیر در جامعه هستند، دوره‌های آموزشی مختلفی برگزار می‌شود تا برای بازسازی زندگی‌شان کمک کنیم.

او افزود: اورژانس اجتماعی ابزاری موثر برای جلوگیری از خشنونت‌هایی همچون کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی است.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار