متوسل شدن بن سلمان به دو وکیل آمریکایی در پرونده مشاور سابقش

ولیعهد سعودی برای دفاع از خود در پرونده افسر سازمان اطلاعات سعودی دو وکیل آمریکایی انتخاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته پایگاه اینترنتی الخلیج الجدید، دو وکیل آمریکایی به دادگاه فدرال در واشنگتن اطلاع دادند در پرونده سعد الجبری، افسر سازمان اطلاعات سعودی، وکالت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، بدر العساکر مدیر دفتر او، سعود القحطانی مشاور بن سلمان و احمد عسیری نایب رئیس سازمان اطلاعات سعودی را پذیرفته اند.

برخی منابع رسانه‌ای عربی و غربی وکالت دو وکیل آمریکایی در این پرونده را تایید کردند و آن را به منزله فصل جدیدی از تنگ شدن عرصه بر بن سلمان پیش از برگزاری انتخابات آمریکا دانستند.

برخی حساب‌های کاربری سعودی طرفدار ولیعهد این کشور نوشتند وکالت دو وکیل آمریکایی در این پرونده برای الجبری فاجعه بار خواهد بود.

الجبری پیش از این از بن سلمان به دادگاهی در آمریکا شکایت کرده بود. او از دادگاه خواسته بود تا به خاطر برنامه‌ریزی بن سلمان و نزدیکانش برای قتل او، ولیعهد سعودی را محکوم به پرداخت غرامت کنند.

پیش از این نیرو‌های امنیتی کانادا، تدابیر حفاظت از الجبری را تشدید کرده بودند. تشدید تدابیر حفاظت از الجبری پس از آن صورت گرفت که مقامات کانادایی تلاش جدید برای ترور او به دست مزدوران محمد بن سلمان، ولیعهد فعلی سعودی را کشف کردند.

محمد بن سلمان و مشاورانش در ماه مه گذشته، اعزام مزدوران سعودی از مرز‌های آمریکا به کانادا را برای ترور سعد الجبری بررسی کرده‌اند. در شکایت اخیر الجبری در واشنگتن علیه محمد بن سلمان، بر این موضوع تاکید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار