برخورداری چهار هزار و ۵۰۰ مشترک جدید از نعمت گاز در چهارمحال و بختیاری

با شروع فصل سرما و زمستان بیش از ۱۲هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیامک حیدری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: با شروع فصل سرما و زمستان بیش از ۱۲هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی این استان در قالب چهار هزار و ۵۰۰ مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

او از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی اجرای شبکه خطوط انتقال گاز طبیعی اصلی و فرعی به ۳۴ روستای استان و شهر بازفت و منطقه چمن گلی در شهرستان کوهرنگ خبر داد و افزود: با برنامه ریزی انجام شده امسال در فصل زمستان مناطق یاد شده از انرژی گاز برخوردار خواهند شد.


بیشتر بخوانید


حیدری تعداد روستا‌های دارای شرایط برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان را ۵۴۶ روستا عنوان و اضافه کرد: تاکنون از این تعداد ۵۰۹ روستا به شبکه گاز کشور متصل شده اند و با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان دولت دوازدهم همه مناطق روستایی تعهد شده این شرکت به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.

او، تکمیل عملیات لوله گذاری شبکه گاز «بازفت» به عنوان چهلمین و آخرین شهر سخت‌گذر استان در شهرستان کوهرنگ را یادآورشد و تاکید کرد: برای گازرسانی به منطقه سخت‌گذر و سردسیر و گذر شبکه گاز از «گردنه چری» افزون بر ۷۹ کیلومتر شبکه تغذیه و تقویت گاز در منطقه صمصامی و بازفت و گردنه شاه منصوری لوله‌گذاری شده است.

حیدری، همچنین با اشاره به گازرسانی به ۳۵ واحد صنعتی بزرگ و متوسط در سال ۹۹ در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: تاکنون ۳۲ واحد صنعتی با صرف اعتباری افزون بر ۸۷ میلیارد ریال تکمیل و بهره‌برداری شده است.

او افزود: تعهد ارتقای مصرف گاز در بخش‌های مختلف به ویژه در صنعت استان در سالجاری ۱۰ هزار مترمکعب بود، که با تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست پتروشیمی اوره لردگان، تعهد ارتقای مصرف گاز استان امسال بیش از ۱۹ هزار مترمکعب در روز افزایش یافته است و حدود دو برابر تعهد داده شده تنها در نیمه نخست امسال محقق شده است.

حیدری، ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق شهری را بیش از ۹۹.۳ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی استان را ۸۹.۸ درصد اعلام کرد.

او همچنین از آغاز طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌های واحد‌های مسکونی و تجاری استان به صورت رایگان همزمان با سراسر کشور در نیمه دوم امسال خبر داد و تصریح کرد: در این طرح ملی ۱۰۰ موتورخانه در استان توسط دو گروه تخصصی و مجرب بازرسی، عیب یابی و با تنظیم مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری از پرت بیش از ۱۰ درصد از سوخت مصرفی گاز طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

حیدری ادامه داد: در فرایند اجرای این طرح حداقل ۱۰ موتورخانه سیستم گرمایشی در مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت و مراکز تجاری بزرگ عملیاتی شود.

او، اشتراک ۳۲۹ هزار مشترک گاز در سطح استان را یادآور شد و گفت: چهارمحال و بختیاری در دولت دوازدهم به عنوان شهر سبز در استفاده انرژی پاک گاز طبیعی در کشور شناخته شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار