ثبت ۳ وقف جدید در مازندران

۳ وقف جدید در لاریجان، سوادکوه و نکا ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن هدایتی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان گفت: واقف نیک اندیش سید حسن رضوی، ۶ دانگ زمین به مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربع در بخش لاریجان را وقف کرد و ارزش این زمین بیش از ۱۰ میلیارد ریال قیمت گذاری شده است.

او افزود: سید حسن رضوی مورد مصرف وقف را هزینه ساخت پارک و فضای سبز قرار داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان ادامه داد: جامعه ما نیاز به خیرات و مبرات از سوی نیکوکاران دارد و هر کس به اندازه استطاعت مالی خود می‌تواند به عنوان واقف نام خود را در تاریخ ماندگار کند و اجر و ثواب معنوی را در دنیا و آخرت برای خود ذخیره سازد.


بیشتر بخوانید


ثبت یک وقف جدید در شهرستان سوادکوه

حجت الاسلام رضا یوسفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سوادکوه گفت: واقف نیک‌اندیش حاج رزاق رزاقی یک باب مغازه در یک پاساژ را وقف کرده است.

او افزود: ارزش ریالی این زمین وقف شده از سوی این واقف خیراندیش ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد.

یوسفی گفت: درحالی که سنت پسندیده وقف رو به گسترش است و هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد، شرکت مردم مازندران در این عرصه باب جدیدی را به این سو باز کرده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان سوادکوه ادامه داد: براساس وقف‌نامه‌ای که با نام این واقف خیر‌اندیش به ثبت رسید، این موقوفه با نیت عزاداری امام حسین (ع) و کمک به ایتام و فقرا وقف شده است.

وقف ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع باغ مرکبات در نکا

حجت الاسلام رمضان شجاعی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نکا گفت: وقف باغ مرکبات به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در نکا ثبت شد.

او افزود: این وقف از طرف واقف خیراندیش حاج غلامرضا عبدی جهت ترویج امور فرهنگی و تربیتی و مذهبی روستای نوذرآباد وقف شده است.

حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه بیشتر موقوفات در استان با نیت مذهبی است، گفت: وقف در حوزه مسائل فرهنگی، اقتصادی، درمانی، اجتماعی و عمرانی در این استان نیز نیاز است و نیت واقفان به سمت نیاز‌های روز جامعه سوق داده شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.