۲ تن مواد غذایی فاسد در شهرستان دیّر معدوم شد

۲ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌ مصرف گذشته در شهرستان دیر جمع‌آوری و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: سلامت شهروندان در اولویت نخست بخش بهداشت و درمان است و در همین زمینه پایش بهداشتی صنوف به‌طور ویژه در دستور کار قرار دارد و همه آن‌ها مکلف به رعایت بهداشت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.

احمد آخوندی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون هشت هزار و ۲۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اصناف صورت گرفته و دو تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته جمع‌آوری و معدوم شده است.

او ادامه داد: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آبمیوه، انواع لبنیات و ترشیجات بوده که پس از شناسایی از سوی بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر جمع‌آوری و معدوم شد.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر بیان کرد: با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته به‌طور جدی، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌شود.

آخوندی عنوان کرد: در همین مدت ۱۶۳ واحد صنفی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کردند برخورد شد و ۷۹ واحد تعطیل و ۸۴ واحد دیگر نیز با معرفی به مراجع قضایی و اداره تعزیرات حکومتی جریمه شدند.

او گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی، و مواد غذایی غیربهداشتی و تاریخ‌مصرف گذشته در هر ساعت از شبانه‌روز، آن را به سامانه تلفنی ۱۹۰ بهداشت اعلام کنند و همیار بازرسان بهداشت محیط باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.