توضیحات معاون سازمان خصوصی سازی درباره استقلال و پرسپولیس

ابوالقاسم شمسی جامخانه در خصوص وضعیت خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالقاسم شمسی جامخانه، معاون سازمان خصوصی سازی در گفت و گو با رادیو درباره موضوع خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: جلسات هفتگی از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ آغاز شروع شده و برگزار می‌شود. از ابتدای سال ۱۳۹۹ نیز با ریاست وزیر در وزارت ورزش جلسه داریم.

او افزود: اخذ اسناد مالکیت برای ۴ مجموعه ورزشی برای استقلال و پرسپولیس انجام شده و سند تک برگ ۲ مجموعه ورزشی شهید درفشی‌فر و شهدای گمنام به نام پرسپولیس و همچنین ۲ مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و کمپ مرحوم حجازی هم برای استقلال اخذ شد.

شمسی ادامه داد: در پرسپولیس آماده سازی خوبی صورت گرفته و افزایش سرمایه آن هم در حال انجام است و سرمایه این شرکت از یک میلیون تومان فعلی به تقریبا ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. امیدواریم ظرف ۲  هفته آینده درخواست باشگاه برای پذیرش شرکت فرهنگی-ورزشی پرسپولیس به هیئت پذیرش فرابورس داده شود. همزمان با گزارش توجیهی افزایش سرمایه از طریق مشاور پذیرش باشگاه، امیدنامه آن، برنامه کسب و کار آن‌ها و برنامه بودجه سه سال آتی تقریبا نهایی شده است.

معاون سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: همچنین خود باشگاه صورت‌های مالی ۹۹/۳/۳۱ را نهایی کرده و در اختیار حسابرس و بازرس قانونی که سازمان حسابرسی باشد، است. امیدواریم ظرف ۲ هفته آینده این گزارشات تکمیل و نهایی و به هیئت پذیرش داده شود.

شمسی در خصوص باشگاه استقلال گفت: در مورد استقلال هم صورت‌های مالی ۹۹/۴/۳۱ آن‌ها هنوز نهایی نشده است. ان شاالله صورت‌های مالی آن‌ها هم نهایی و تکمیل شود. در مورد بحث افزایش سرمایه استقلال با توجه به اینکه اسناد مالکیت آن باشگاه اخذ شده و گزارش توجیهی آن در مرحله تهیه است و با توجه به اینکه صورت‌های مالی نهایی نشده، لذا گزارش حسابرس و بازرس قانونی برای صورت‌های مالی با زمان بیشتری مواجه می‌شود. پیش بینی ما این است که ابتدا پرسپولیس و بعد استقلال پذیرش می‌شوند.

او در مورد اینکه آیا گره‌ای در مسیر خصوصی سازی ۲ باشگاه وجود دارد که کار را سخت کرده باشد، اظهار داشت: پیش بینی کرده بودیم که سند مالکیت مجموعه‌های ورزشی را ممکن است ظرف یک تا سه ماه بگیریم. ولی وقتی در مسیر قرار گرفتیم، با توجه به مشکلات حقوقی و ثبتی که وجود داشت کار با سختی زیادی جلو رفت. انصافا ادارات ثبت و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همراهی خیلی خوبی داشتند تا اسناد مالکیت اخذ شود.

معاون سازمان خصوصی سازی بیان کرد: یک بخث دیگر نیز، رفع اختلافاتی که این ۲ باشگاه با سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، صندوق حمایت و حامیان مالی مختلفی که در دوره‌های متعدد داشتند، بود. این اختلافات باید حل و فصل و در مورد آن‌ها بررسی‌های لازم انجام می‌شد. این مسئله هم باعث شد کار مقداری با کندی پیش برود.

وی درخصوص اینکه آیا ۲ باشگاه همکاری جدی و دقیق دارند، عنوان کرد: همکاری‌های لازم را دارند، ولی حقیقت این مسئله به ساختار مدیریتی و مالی ۲ باشگاه بر می‌گردد. باشگاه‌ها حواشی فراوانی دارند و بیشتر وقت آن‌ها صرف مسائل ورزشی می‌شود. می‌توان گفت توجه کمتری به امور مالی و انضباط مالی که باید در آن‌ها وجود داشته باشد، شده است. با اقداماتی که به دستور وزیر ورزش انجام شد، کمیته حسابرسی مستقر و حسابرس داخلی برای ۲ شرکت ایجاد شده است. این‌ها کمک می‌کند که به بحث کنترل‌های داخلی اهمیت داده شود و اشکالات مالی که عمدتا وجود دارد، برای آینده تا حدودی برطرف شود.

وی در مورد اینکه ممکن است سهام ۲ باشگاه تا پایان آبان وارد بورس شود، گفت: تمام سعی‌مان این است که این مسئله در آبان انجام شود. ممکن است یک یا دو هفته زودتر با تاخیر انجام شود، اما مطمئن باشید عرضه اولیه این دو باشگاه ظرف ۱ یا ۲ ماه آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار