مجازات انجام ندادن دستورالعمل های بهداشتی در زنجان چیست؟

فرماندار زنجان از اجرای طرح جایگزین مجازات حبس در زنجان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح افرادی که به علت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازند ملزم به کار اجباری در بیمارستان‌ها خواهند شد.

عسگری فرماندار زنجان در گفتگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: متاسفانه علی رغم تمام محدودیت هایی که طی دوهفته گذشته در زنجان داشتیم وضعیت استان زنجان همچنان در حالت قرمز قرار دارد.

او ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش روند ابتلا به بیماری کرونا در استان زنجان طرحی باعنوان "مجازات جایگزین حبس" به دستگاه قضایی زنجان ارائه دادیم که بتوانیم از کسانی که رفتارهای پرخطری در حوزه رعایت دستورالعمل های بهداشتی دارند، در بیمارستان ها و نقاهتگاه هایی که به بیماران کرونایی خدمات ارائه می دهند به عنوان خدمه  استفاده کنیم.

عسگری  افزود: از این افراد جهت مراقبت از بیماران کرونایی که در نقاهتگاه های استان زنجان حضور دارند و  همچنین ضدعفونی منازل  افرادی که در منزل خود دوران قرنطینه را می گذرانند نیز استفاده خواهد شد.

او گفت: خوشبختانه این طرح با موافقت دادستان استان زنجان  به مرحله اجرا درآمده است.

فرماندار زنجان  با اشاره به چگونگی اجرای طرح "مجازات جایگزین حبس" در استان زنجان گفت: این طرح با همکاری بهداشت محیط و همیاران سلامت استان زنجان، با درج کد ملی افراد متخلف در بانک اطلاعاتی که در این خصوص تشکیل شده اجرا و پس از صدور رای دستگاه قضایی متخلفین جهت اعمال قانون و اجرای مجازات برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی به بیمارستان های از پیش تعیین شده  اعزام خواهند شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.