تولید ۷۱ هزار تن محصولات سردرختی در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان گفت: امسال ۷۱ هزار تن انواع محصولات سردرختی مرغوب در این شهرستان تولید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان گفت: سطح باغات این شهرستان چهار هزار و ۲۰۰ هکتار است که انواع محصولات سردرختی شلیل، آلو، هلو، گوجه سبز، فندق، زیتون، آلبالو، گیلاس، سیب و تعداد دیگری از محصولات سردرختی را شامل می‌شود.

او افزود: استفاده از محیط‌های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه گلخانه‌ها در سال‌های گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته و برنامه‌ریزی شده تا در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق شمالی استان راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسد که قطعا تحول مهمی در تولید محصولات گلخانه‌ای و بکارگیری نیرو‌های جوان و تحصیل‌کرده و بیکار در منطقه و استان خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد بیان کرد: حدود ۷۰۰ هکتار از این مساحت گلخانه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده و با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی در بهره‌وری مطلوب و بهینه از منابع آبی و خاکی شاهد رشد و شکوفایی این بخش خواهیم بود.

نظیفی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های جهاد کشاورزی را تامین میوه‌های سردرختی دانست و افزود: تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب و هوایی استان یکی از اساسی‌ترین اهداف است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.