گزارش نیویورک تایمز:

مردم کالیفرنیا از نادیده‌گرفته شدن و سیستم فاسد خسته‌اند

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت مردم کالیفرنیا از اینکه نادیده‌گرفته می‌شوند و در سیستم انتخاباتی بعضی آرا از بقیه مهم‌تر است خسته‌اند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: مردم کالیفرنیا از اینکه نادیده گرفته می‌شوند، خسته اند، چرا که مجلس سنایی وجود دارد که تعداد نمایندگان در آن از هر ایالت بدون توجه به جمعیت، برابر است؛ بنابراین رای دهندگان در وایومینگ که کم جمعیت‌ترین ایالت آمریکاست ۷۰ برابر بیشتر از ما که در کالیفرنیا هستیم رای شان تاثیرگذار است.

در این مقاله نویسنده نوشت: که در سیستم انتخاباتی عجیب و پیچیده آمریکا بعضی آرا از بقیه مهم‌تر هستند؛ من هم مانند بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی دیگر در یکی از چندین ایالتی زندگی می‌کنم که ترکیب و صف آرایی دولت چندان برایشان مهم نیست. من، چون در کالیفرنیا زندگی می‌کنم، پرجمعیت‌ترین ایالت که بزرگترین اقتصاد را هم دارد، ارزش رای من در مهمترین انتخابات ریاست جمهوری در دوران زندگی ما از ارزش کاغذی که روی آن رای می‌دهیم کمتر است.

نویسنده ادامه داد: بر اساس سیستم کالج انتخاباتی پیروزی با اختلاف ناچیز کافی است تا تمام رای ایالت به نام یک نفر ثبت شود. این بدان معناست که میلیون‌ها رای از جانب دموکرات‌ها یا جمهوریخواهان بی اثر خواهد بود.

او افزود: هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ با بیش از ۴ میلیون رای دونالد ترامپ را در کالیفرنیا شکست داد، اما به دلیل سیستم عجیب و پیچیده انتخاباتی ما این ۴ میلیون رای نادیده گرفته شد. البته من اینجا نمی‌خواهم درباره نکات مثبت این قوانین صحبت کنم. من می‌خواهم درباره رای ۴۰ میلیون ساکن کالیفرنیا صحبت کنم، مردمی که نظاره گر انتخابات ۲۰۲۰ هستند.

من از سال ۲۰۰۰ در همه انتخابات فدرال شرکت کرده ام و به یاد ندارم که هیچ یک از نامزد‌های انتخاباتی برای جلب رای من تلاش کرده باشند. امسال من احساس می‌کنم بدتر از همیشه است. با وجود اینکه من هم مانند بقیه درباره نتیجه انتخابات استرس دارم، اما به نظر می‌رسد این انتخابات در کشور دیگری قرار است برگزار شود، نامزد‌ها توجهی به موضوعاتی که برای من مهم است، ندارند.

او ادامه داد: اخیرا شرایط سختی در کالیفرنیا داشتیم. به غیر از همه گیر شدن ویروس کرونا که حدود ۱ میلیون نفر به آن مبتلا شدند و بیش از ۱۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند، میلیون‌ها نفر با مشکلات ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها و هوای ناسالم ناشی از آن درگیر بودند. علاوه بر آن بالا رفتن هزینه مسکن، افزایش بی خانمان‌ها و فقر از دیگر مشکلات در این ایالت است.

این خبرنگار آمریکایی افزود: این مشکلات فقط مختص کالیفرنیا نیست و مشابه آن‌ها در شهر‌های بزرگ نظیر سیاتل، پورتلند، نیویورک و شیکاگو دیده می‌شود. شاید شما بگویید این مشکلات می‌تواند مشکل ملی تلقی شود، اما جو بایدن و دونالد ترامپ هیچکدام درباره آن‌ها صحبت و یا فکر نمی‌کنند، چون این مشکلات مربوط به ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا یا فلوریدا نیست. هر دو سال یکبار من درباره اینکه تا چه اندازه نادیده گرفته می‌شوم فکر می‌کنم و هر بار بیشتر از این موضوع ناراحت و عصبانی می‌شوم. در طول زندگی من دو بار بازنده آرا مردمی به ریاست جمهوری رسیده است. این بی عدالتی ممکن است امسال هم اتفاق بیفتد. البته اگر هم اتفاق نیفتد نباید نتیجه گرفت که همه چیز خوب است.

اگر فقط جمهوریخواهان سنا به «امی کانی برت» نامزد پیشنهادی ترامپ برای کرسی دیوان عالی رای اعتماد بدهند، دیوان عالی به نهادی غیردموکراتیک تبدیل خواهد شد. برای اولین بار اکثریت اعضای دیوان عالی از سوی سناتور‌هایی انتخاب خواهند شد که اکثر مردم آن‌ها را انتخاب نکرده اند.

نویسنده در ادامه نوشت: این موضوع خون من را به جوش می‌آورد. آیا جای تعجب است که آمریکا در میان کشور‌های توسعه یافته کمترین میزان مشارکت مردمی در انتخابات را دارد؟ این سیستم فاسد است. همه می‌گویند رای دادن مسیری است برای بهتر شدن کشور، اما ما شاهد بوده ایم که برخی از آرا از بقیه مهم‌تر اند و ما باید با این موضوع کنار بیاییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار