واگذاری خانه تاریخی یزدی‌ها به سرمایه‌گذار بخش خصوصی

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: به منظور احیا و بهره‌برداری بهینه از آثار تاریخی، خانه یزدی‌ها (میریانزاده) به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت:به منظور احیاء و بهره‌برداری بهینه از بنا‌های ارزشمند تاریخی با کاربری مناسب، خانه تاریخی یزدی‌ها واقع در خیابان مولوی پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری، مطابق با تشریفات مزایده با حضور نمایندگان صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور و این اداره کل به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

خزائلی افزود: پس از تایید طرح مطالعاتی سرمایه‌گذار از سوی تیم نظارت و مرمت و تجهیز بنا در بازه زمانی شش‌ماهه، این خانه تاریخی با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او اضافه کرد: واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی با مشارکت صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی از رویکرد‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حفاظت و بهره‌برداری بهینه از این آثار به شمار می‌رود که تا کنون مجموعه سعدالسلطنه، گراند هتل و حمام تنکابنی در قزوین از این طریق واگذار شده‌اند.

خانه تاریخی یزدی‌ها (میریانزاده) واقع در خیابان مولوی کوی صالحیه از بنا‌های ارزشمند متعلق به دوره قاجار در قزوین است که هفدهم بهمن ماه سال ۸۹ با شماره ۲۹۸۹۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.