کشت مستقیم پنبه در جهرم جایگزین کشت سنتی شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: در سال زراعی جاری، ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت پنبه اختصاص یافته است که ۷۰ هکتار آن به صورت کشت مستقیم انجام و جایگزین کشت سنتی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی جوکار گفت: انجام کشت پنبه به صورت مستقیم باعث می‌شود ۳۰ درصد بقایای گیاهی در سطح خاک رشد کند و این موضوع به توسعه کشاورزی پایدار منطقه می‌انجامد و علاوه بر این افزایش عملکرد و مواد آلی خاک را در بردارد.

او افزود: با توجه به این‌که متوسط عملکرد پنبه در شهرستان جهرم ۳.۵ تن در هکتار است، پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ حدود ۳۵۰ تن پنبه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

جوکار بیان کرد: ارقام پنبه شهرستان جهرم شامل، گلستان، ارمغان، ساجدی و بختگان است و عملیات برداشت این محصول از اوایل آبان ماه آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم، با اشاره به اینکه طرح تغذیه کامل یک هکتاری با روش نوین در این شهرستان اجرایی شده است، گفت: این طرح با هدف ارتقای کیفیت و عملکرد بهتر محصول پنبه با نظارت کارشناسان زراعت و حفظ نباتات در این منطقه اجرایی شده و در پی این هستیم که از فناوری‌های نوین در زراعت شهرستان بهره گیریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار