کاهش ۱۹ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در کشور/ وضعیت بزرگراه‌های اردبیل در سطح پایین است

جانشین رئیس پلیس راه ناجا از کاهش ۱۹ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته در سطح کشور خبر داد.

سرهنگ ایوب شرافتی، جانشین رئیس پلیس راه ناجا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: طی شش ماهه نخست امسال در بحث جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سطح کشور نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

او افزود: در ۵ ماهه نخست امسال طبق آمار پزشکی قانونی ارائه شده استان اردبیل در بحث جانباختگان هیچ کاهش و افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته و از بعد افزایشی در رتبه هفتم کشور و از لحاظ تصادفات منجر به فوت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد که این وضعیت قابل قبول نیست.

جانشین رئیس پلیس راه ناجا بیان کرد: استان اردبیل متاسفانه از بعد راه‌های چهار خطه و آزاد راه بسیار در سطح پایینی قرار دارد و استان فاقد هر گونه آزاد راه است و از طرفی هم استان اردبیل ۱۶۸ کیلومتر راه چهار خطه بزرگراهی دارد که بسیار ناچیز است و قالب راه‌های استان به صورت دو طرفه می‌باشد.

سرهنگ شرافتی تصریح کرد: در کشور ۱۳ درصد از علل حوادث جاده‌ای انحراف به چپ و تجاوز به چپ است که در استان اردبیل ۲۵ درصد از تمامی تصادفات استان به علت انحراف به چپ و تجاوز به چپ که معمولا در جاده‌های دو طرفه اتفاق می‌افتد که این دلیل واضح بر این است که استان اردبیل از بعد راه‌های چهار خطه در سطح خوبی قرار ندارد و بایستی زیرساخت‌ها فراهم شود که با توجه به شرایط فعلی این راه‌ها جوابگو نیست و این یک نقص در حوزه ترافیک در استان اردبیل می‌باشد.

کاهش ۳۰ درصدی تردد جاده ای در استان اردبیل

او افزود: در طی ۶ ماهه نخست امسال استان اردبیل در بحث کاهش تردد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش تردد داشته که این آمار در کل کشور ۲۲ درصد می‌باشد که با توجه به بیماری کرونا که همیشه توصیه می‌شود هموطنان از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند استان اردبیل نسبت به خیلی از استان‌ها خوب عمل کرده است.

جانشین رئیس پلیس راه ناجا گفت: نداشتن توجه کافی و لازم به جلو، خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز چهار عامل مهم در کشور است که بیش از ۸۰ درصد از عوامل شکل گیری حوادث ترافیکی را محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.