نشست سه جانبه وزرای خارجه عراق، اردن و مصر در قاهره

نشست سه جانبه وزیران امور خارجه عراق، اردن و مصر درباره مسایل مشترک و منطقه‌ای، ظهر امروز در شهر قاهره آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الیوم السابع، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نشست خود را برای بحث درباره سازوکار هماهنگی سه جانبه در شهر قاهره آغاز کردند. وزارت خارجه مصر در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که پس از این نشست، کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه سه کشور برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه عراق روز یکشنبه در صدر هیاتی برای حضور در این نشست، سفر رسمی سه روزه خود به مصر را آغاز کرد.
«فؤاد حسین» دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود بر عمق روابط بغداد و قاهره تاکید کرد و گفت که عراق اواخر ماه جاری میلادی، میزبان نخست‌وزیر مصر خواهد بود و سفر‌های دو جانبه‌ای بین وزیران دو کشور به منظور فعال‌سازی یادداشت تفاهم‌های امضا شده بین دو کشور انجام خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرد: مصر و عراق به تبادل نظر و هماهنگی در سیاست خارجی برای حمایت از امنیت منطقه ادامه داده و به منظور برچیدن همه موانع پیش‌روی روابط دو جانبه تلاش خواهند کرد.

وزیر امور خارجه عراق همچنین که یک تفاهم مشترک بین بغداد و قاهره درباره مجموع مسائل سیاسی و مقابله با چالش‌های پیرامون منطقه وجود دارد.

وزیر امور خارجه مصر نیز هدف از نشست سه جانبه امروز وزیران خارجه را "تقویت و فعال‌سازی زمینه‌های همکاری" بین سه کشور عنوان کرد و گفت: در این نشست، شماری از مسائل منطقه‌ای و چالش‌های پیش‌روی سه کشور و تداوم هماهنگی بین آن‌ها در چارچوب فعالیت مشترک مورد بحث قرار خواهد گرفت.

سامح شکری همچنین به همکاری مشترک با بغداد ببه منظور تقویت همکاری برای همبستگی و دفاع از منافع مشترک اشاره کرد و افزود: در جریان نشست کمیته عالی اخیر بین عراق، اردن و مصر در امان، در خصوص فعال سازی مسائل مربوط به منافع سه کشور توافق شد.

گفتنی است پایخت اردن بیست و پنجم اوت شاهد برگزاری نشست سه جانبه بمیان «عبدالله دوم» شاه اردن، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر بود که در آن، همکاری منطقه‌ای و در صدر آن مسئله فلسطین و هماهنگی برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار