تونل‌های محور هراز ایمن‌تر شدند

چراغ‌های تونل‌های محور هراز با هدف افزایش ایمنی،مرمت و بهسازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن یمینی رئیس اداره ایمنی و حریم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه سیستم روشنایی تونل‌ها و مسئله تطابق نور برای کاربران جاده‌ای همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: به جهت حفظ ایمنی تونل‌ها این اداره کل نسبت به عملیات تعمیر و مرمت روشنایی و همچنین تهویه تونل‌های سپاسد و تونل ۱ و ۲ محور هراز اقدام کرد.

او در ادامه به فرسودگی بعضی از کابل‌های برق نصب شده در تونل‌های مذکور اشاره و افزود: با توجه به ضرورت وجود نورکافی در تونل‌ها و نیاز به ترمیم خطوط برق‌رسانی داخل تونل، کابل تونل تعویض شد.

یمینی گفت: علاوه بر تعویض دو طرفه کابل برق؛ با توجه به نقص سیستم روشنایی ۴۵ عدد از تجهیزات چراغ‌های داخل تونل تعویض و روشنایی‌های داخل تونل به طور کلی اصلاح و تأمین شد.

او افزود: بسته بودن محیط تونلها، عواقب ناشی از تصادفات و سوانح را بسیار زیاد کرده و معمولاً نرخ تصادفات در داخل تونل‌ها کمتر از نرخ تصادفات جاده‌ای میباشد، ولی به علت محدود بودن فضای داخل تونل‌ها و احتمال بروز آتش سوزی میتوان تونل‌ها را محیط بسیار پرمخاطر‌های دانست.

در محور‌های کوهستانی استان ۴۵ دستگاه تونل به طول ۲۷ هزار و ۳۵۰ متر وجود دارد که از این تعداد تونل ۲۵ دستگاه تونل کوچک و بزرگ به طول ۱۸ کیلومتر در محور هراز قرار دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار