برای نخستین بار یک سرباز نفوذی دولت افغانستان ۱۳ فرمانده کلیدی طالبان را کشت

یک سرباز نفوذی دولت افغانستان برای نخستین بار در جریان ۱۹ سال گذشته توانست ۱۳ تن از فرماندهان کلیدی طالبان را در ولسوالی ادرسکن ولایت هرات بکشد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک سرباز نفوذی دولت افغانستان برای نخستین بار در جریان ۱۹ سال گذشته توانست ۱۳ تن از فرماندهان کلیدی طالبان را در ولسوالی ادرسکن ولایت هرات بکشد.

این سرباز نفوذی دولت افغانستان اسماعیل نام دارد و دو شب پیش، ۱۳ تن از فرماندهان کلیدی طالبان را به بهانه اینکه شماری از سربازان اربکی را به آنها تسلیم می‌کند، در خانه‌ای در ولسوالی ادرسکن هرات جمع می‌کند.

گفته می‌شود پس از این که آنها در یک خانه جمع شدند، همه شان از سوی این سرباز نفوذی دولت افغانستان کشته شدند.

منابعی در دولت افغانستان که نمی‌خواهند نامی از آنها برده شود ضمن تایید این رویداد اعلام کردند که در ۱۹ سال گذشته، این نخستین‌بار است که یک سرباز دولتی توانسته است به درون طالبان رخنه کرده و ۱۳ تن از فرماندهان شان را بکشد.

این منابع همچنین می‌گویند که اسماعیل پس از کشتن فرماندهان طالب، زنده از منطقه فرار کرده و در حال حاضر در جای امنی به سر می‌برد.

از سویی دیگر، در نوار صوتی ای که به روزنامه‌ی صبح کابل رسیده است، طالبان نیز این رویداد را تایید کرده اند. در این نوار صوتی گفته می‌شود که اسماعیل از سربازان اربکی است و با آنها همکاری داشته است و دو شب قبل ۱۳ تن از فرماندهان را به بهانه تسلیم کردن شماری از سربازان دولتی کشته است.

اینکه یک سرباز دولتی توانسته است به درون طالبان رخنه کند و چندین فرمانده‌ی شان را به قتل برساند، یک رویداد بی سابقه است.  پیش از این طالبان همواره از این روش استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار