استحصال چوب در منابع طبیعی کرمانشاه برای اولین بار

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از استحصال چوب در منابع طبیعی استان برای اولین بار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال از ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی استان که دارای جنگل‌کاری دست‌کاشت هستند استحصال چوب انجام می‌شود، گفت : استحصال چوب به منظور اجرای عملیات اصلاحی، بهداشتی و پرورشی در جهت تامین نیاز چوب و با قطع درختان خشکیده و هرس سرشاخه‌ها در برنامه قرار گرفته است.

او گفت : تعهدات امسال استان برای تولید چوب از این منابع ۱۲۰۰ مترمکعب است که تاکنون ۹۱ درصد این تعهدات با استحصال ۱۱۰۰ مترمکعب چوب اجرایی شده و مابقی تعهدات هم محقق خواهد شد.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: گرچه در گذشته هم استحصال چوب در قالب هرس و قطع درختان خشکیده را در منابع طبیعی استان داشته‌ایم، اما امسال اولین بار است که به صورت مدون و منسجم استحصال چوب را از جنگل کار‌های دست‌کاشت استان داریم.

او اشاره‌ای هم به برنامه‌های زراعت چوب در استان کرمانشاه داشت و افزود: امسال توسعه ۴۰۰ هکتاری طرح زراعت چوب در برنامه استان است و در زراعت چوب گونه‌های سریع‌رشد چوب‌ده مثل گونه‌های صنوبر و اکالیپتوس کشت می‌شوند.

جلیلیان با بیان اینکه متقاضیان اجرای طرح زراعت چوب از هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی نسبت به تشکیل پرونده برای مشارکت در این طرح اقدام کنند، ادامه داد: شرط مشارکت دراین طرح برخورداری از زمین و آب کافی بوده و به متقاضیان واجد شرایط نهال رایگان برای کاشت اختصاص پیدا می‌کند که البته کاشت نهال‌ها از نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد.

او گفت: امسال اجرای طرح زراعت چوب را با اولویت شهرستان‌های شرقی استان مثل شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین و کرمانشاه در برنامه داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار