فشار‌های چند جانبه بر تشکیلات خودگردان برای بازگشت به میز مذاکره با صهیونیست‌ها

بنا به اعلام منابع آگاه، کشور‌های مختلف تلاش می‌کنند با اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین، رام الله را به میز مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی برگردانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، منابع آگاه فلسطینی از تحت فشار قرار گرفتن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان برای از سرگیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی می گویند.

منابع فلسطینی روز یکشنبه اعلام کردند رهبران فلسطین برای مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی با فشارهای بی سابقه از سوی کشورهای مختلف روبرو هستند. عربستان سعودی، قطر، مصر، اردن، فرانسه، آلمان و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته اند که با ایده مذاکره مستقیم با رژیم صهیونیستی موافقت کند. مقامات اتحادیه اروپا نیز در تلاش برای سوق دادن مقامات فلسطینی به سوی مذاکره با تل‌ آویو هستند.

منابع آگاه افزودند علاوه بر این، رهبران فلسطین برای لغو تصمیم خود مبنی بر انصراف از همه توافق نامه های امضا شده با تل‌آویو و تعلیق هماهنگی امنیتی بین نیروهای خودگردان و ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تحت فشار هستند.

در ماه مه، عباس اعلام كرد كه فلسطينيان همه توافقات و تفاهمات با رژیم صهیونیستی و آمريكا از جمله همكاری های امنيتی را لغو می‌کنند و فاقد اعتبار می دانند. این اعلامیه در پاسخ به برنامه رژیم صهیونیستی برای گسترش اشغالگری خود بر مناطقی از کرانه باختری ارائه شد.

عباس در سالهای اخیر بازگشت به میز مذاکره با رژیم صهیونیستی را تنها در چارچوب کنفرانس بین المللی صلح با شرکت نمایندگان خاورمیانه، ایالات متحده، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل میسر دانسته است. او و دیگر مقامات فلسطینی می گویند ایالات متحده به دلیل تعصب دونالد ترامپ نسبت به رژیم صهیونیستی  و خصومت او با فلسطینیان فاقد صلاحیت میانجیگری این مذاکرات است.

  انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار