همایش ملی پیامبر(ص) در کرمان چگونه برگزار می شود؟

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش ملی پیامبر(ص) در هفته وحدت، گفت: با توجه به شرایط موجود، برگزاری این همایش غالبا غیرحضوری و در فضای مجازی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ظهر  امروز در جلسه ستاد برگزاری سومین همایش ملی پیامبر اعظم (ص) با اشاره به اینکه در اهمیت برگزاری همایش ملی پیامبر اعظم (ص) هیچ شکی نیست و جا دارد در ابعاد مختلف شخصیت پیامبر اکرم (ص) کار‌های پژوهشی انجام شود، گفت: اما باید در این زمینه از یک طرف به اثر بخش بودن این همایش و از طرف دیگر به محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا توجه کرد.

او با بیان اینکه طبق آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا، برگزاری هر گونه همایش و سمینار ممنوع شده است، افزود: در این شرایط باید همایش‌ها با رویکرد تخصصی برگزار و از برگزاری به صورت عمومی اجتناب کرد.

بصیری با اشاره به اینکه اینگونه برنامه‌ها باید با تعداد نفرات محدود و بیشتر با رویکرد مباحث محتوایی برگزار شود و از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کرد، تصریح کرد: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا، برگزاری همایش‌های تخصصی باید با رعایت فاصله اجتماعی دو متر و زدن ماسک برگزار و هیچ گونه پذیرایی هم انجام نشود، همچنین افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که سابقه ابتلا به ویروس را دارند، شرکت نکنند.

او بیان کرد: از آنجایی که دین مبین اسلام و شخصیت پیامبر اکرم (ص) به مسائل بهداشتی نیز توجه زیادی داشته اند، پیشنهاد می‌شود در این همایش، یک میزگرد تخصصی با محوریت بهداشت از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) وجود داشته باشد. 

 برگزاری همایش ملی پیامبر اعظم (ص) طی هفته وحدت در کرمان

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش پیامبر اعظم(ص) در سالیان گذشته در استان کرمان، گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در دو بخش فرآیندی و رویدادی فعالیت می‌کند که در حوزه رویدادی هر یک از استان‌ها به تناسب ظرفیتی که دارند اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف می‌کنند که استان کرمان خوشبختانه در برگزاری همایش پیامبر اعظم (ص)در سطح ملی به خوبی ورود پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است.

او با بیان اینکه امسال برگزاری این همایش متاثر از شهادت سردار دل‌ها و شیوع ویروس کرونا بوده است و شکل و روند برگزاری همایش را سخت کرده است، بیان داشت: برگزاری این همایش به شش ماهه دوم سال موکول  شد و در هفته وحدت برگزار می‌شود که دارای برکات زیادی است؛ چرا که می‌توان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام گرجی افزود: با توجه به شرایط موجود، اجرای این همایش غالبا غیرحضوری و در فضای مجازی پیگیری می‌شود و در روز همایش که یک روزه است، با تعداد کم در دو بخش صبح و بعداز ظهر برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه برای موفقیت همایش پیامبر اعظم (ص) که در سطح ملی برگزار می‌شود، مستلزم همراهی و همگرایی دستگاه‌های استانی هستیم.

اغلب برنامه‌های همایش ملی پیامبر (ص) به صورت مجازی است

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اولین همایش پیامبر اعظم(ص) سال ۹۳ در شهر کرمان برگزار شد که مهمان ویژه آن آیت الله اراکی بود، گفت: دومین همایش در سال ۹۶ برگزار شد که مهمان ویژه آن آیت الله اعرافی بودند که با حضور اهل تسنن و سایر اقلیت‌ها به خوبی برگزار شد.

او با بیان اینکه همایش پیامبر اعظم (ص) در تقویم ستاد عالی مساجد کشور قرار گرفته و دبیرخانه دائمی آن در کرمان تشکیل شده است، افزود: امسال با توجه به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی‌ها متفاوت شد؛ بنابراین قرار بر این شد که محوریت برنامه‌ها در قالب فضای مجازی صورت گیرد. 


بیشتر بخوانید 

برگزاری سومین همایش پیامبر اعظم (ص) در کرمان



علیزاده با اشاره به اینکه بخش حضوری همایش پیامبر اعظم(ص)، ۱۱ آبان و در هفته وحدت برگزار می‌شود، بیان کرد: این همایش یک روزه در دو بخش کارگاه و اختتامیه، صبح  و بعداز ظهر با جمعیت حداقلی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه دبیر این همایش، مدیر پژوهشی جامعه المصطفی است، تصریح کرد: شاید ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم (ص) کامل تشریح نشده است؛ بنابراین جا دارد که از طریق چنین همایش‌هایی به این موضوع مهم توجه و از طرف دیگر، نقاط ضعف هم شناسایی و برای رفع آنان تلاش شود. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار