اجرای طرح پرورش پاییزه کرم ابریشم در جوین خراسان رضوی

سرپرست اداره جهاد کشاورزی جوین در خراسان رضوی گفت: طرح پرورش پاییزه کرم ابریشم برای نخستین بار با توزیع بیش از ۱۰ جعبه نوغان در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر قارزی سرپرست اداره جهاد کشاورزی جوین در خراسان رضوی گفت: به منظور بهره گیری از ظرفیت درختان توت که تا اواسط فصل پاییز برگ دارند طرح پرورش پاییزه کرم ابریشم با مشارکت نوغانداران جوین اجرا شده است.

او افزود: در فصل بهار امسال با توزیع ۱۴۰ جعبه تخم نوغان میان متقاضیان، پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم پیله‌تر ابریشم در این جوین تولید شد که سهم بانوان در این اقدام چشمگیر بوده است.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره جهاد کشاورزی جوین ادامه داد: مدت پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز است ، به همین دلیل کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم نموده و درآمد مناسبی کسب کنند.

قارزی با اشاره به اینکه نوغانداری فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان مناطق روستایی فراهم می‌کند بیان کرد: آب و هوای مطلوب  جوین برای کاشت درخت توت شرایط لازم را برای توسعه و پرورش کرم ابریشم فراهم کرده است.

با پرورش کرم ابریشم، ماده اولیه مورد نیاز صنایع فرش بافی، پزشکی، نظامی و الکترونیک تولید می‌شود و از فضولات کرم ابریشم هم می‌توان به عنوان کود آلی برای بهبود وضعیت فیزیکی و حاصلخیزی خاک استفاده کرد.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار