استاندار فارس مطرح کرد؛

نیاز دنیای امروز به معنویت کلام حافظ

استاندار فارس گفت: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به مهر ورزیدن و معنویتی که در کلام حافظ وجود دارد، محتاج است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیمی استاندار فارس در آیین گشایش مراسم یادروز حافظ با بیان اینکه یادروز حافظ بهترین زمان نگریستن به آینه ارزش‌های ماندگار میراث معنوی بشر در سِحر کلام حافظ است، اظهار کرد: حافظ شراب عشق و عرفان را در جام بلورین شعر به شیواترین شیوه به کام جان می‌ریزد و اثر ادبی خود را ابدی می‌کند.

او با بیان اینکه در شعر حافظ عشق به عنوان گوهری‌ترین سرمایه انسان همواره وِرد زبان است، ادامه داد: حافظ از منظر عشق به انسان می‌نگرد و راه برون رفتن از تنگنای زندگی را عاشقانه زیستن می‌داند و صدای سخن عشق را ماندگارترین یادگار در گنبد دوار می‌داند.

از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر***یادگاری که در این گنبد دوار بماند

رحیمی تصریح کرد: کلام حافظ از ژرفنای وجود، انسان‌ها را به مروت، مدارا، مهر ورزیدن و معنویت فرا می‌خواند، گوهر‌هایی که در کلام و پیام حافظ به خوبی متجلی است.

استاندار فارس با بیان اینکه دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری به مهر ورزیدن و معنویتی که در کلام حافظ وجود دارد، محتاج است، افزود: کرامت انسانی در کلام رسای حافظ در حد اعلای خود به تصویر کشیده شده و همانند صدای سخن عشق ماندگار و جاوید است.

او گفت: شعر حافظ چراغ اندیشه و شمع محفل افروز است و ادیبان و هنرمندان چراغ داران روشنی بخش این وادی فرهنگی هستند در شعر حافظ عشق، امید، عرفان اخلاق، انسانیت آزادمنشی، صداقت، نوع دوستی، خوش بینی و زیبا اندیشی موج می‌زند و ویژگی‌های شعر حافظ آنقدر وافر و ارزشمند و گفتنی است که بیان آن مجال کامل می‌طلبد.

استاندار فارس بیان کرد: حافظ، هوشیاری دردمند است، درد‌هایی که گویا در دیگر ادوار تاریخی نیز درد مشترک ساری و جاری بوده است.

رحیمی تصریح کرد: شعر حافظ آینه انعکاس مسائل سیاسی و اجتماعی است و یکی از سیاسی‌ترین شعر‌های تاریخ ادبیات ما است.

او افزود: حافظ بسیار عریان در جریانات سیاسی زمان خود تاخته است و تازیانه نقدش گرده حاکمان زاهدان و واعظان ریاکار را هدف قرار داده است.

استاندار فارس اضافه کرد: در برابر حافظ، جامعه آرمانی جامعه‌ای اخلاق‌مدار و به دور از ریاکاری است که خود نیز برای رسیدن به چنین آرمان شهری می‌کوشد.

او بیان کرد: افزون بر همه این موارد منشور رنگارنگ شعر حافظ حامل کلام و پیام‌های ارزشمند بی شماری است که نشان می‌دهد حافظ آشناترین آشنا به گوشه‌های نهانی ضمیر ما است و از این رو است چه پرنده دل ما در قفس تن برای رسیدن به آن همه شادی و آزادی که در ذهن و زبان حافظ جریان دارد بی قراری می‌کند.

رحیمی اضافه کرد: حافظ پژوهان در فراخنای پژوهش‌های وزین خویش معترف هستند که به سادگی نمی توان پرده از چهره این شاعر دل ها و دوران ها برداشت و هر یک از پژوهندگان و ارادتمندان به قدر فهم و دلبستگی خود از حافظ این سخن گفته اند.

او ادامه داد: گوته شخصیت بزرگ و نامدار آلمانی که یکی از ارکان چهارگانه ادبیات جهان به شمار می‌رود به شیفتگی و دلبستگی درباره حافظ گفته است ای حافظ، آرزوی من آن است که فقط مریدی از مریدان تو باشم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
واقععععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانننن
آخرین اخبار