دمای هوای فارس ۴ درجه خنک می‌شود/ آغاز بارش‌های پائیزی از اواسط آبانماه

مدیر کل هواشناسی استان فارس از روند کاهشی دما طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: دمای هوای فارس ۴ درجه خنک‌تر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد قطره سامانی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان این استان برای بعدازظهر امروز صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید برای مناطق شمالی استان دور از انتظار نیست.

او افزود: بوانات با کمینه دمای هوای ۴ درجه و لامرد با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

قطره سامانی با اشاره به کاهش دمای هوا طی چند روز گذشته در استان، ادامه داد: انتظار می‌رود طی روز‌های آینده نیز دمای هوای فارس ۴ درجه خنک‌تر شود.

او، دمای کنونی شهرستان شیراز را ۷ درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: در اواسط هفته جاری دمای هوا در مناطق شمالی (شهرستان‌های صفاشهر، اقلید و پاسارگاد) به صفر درجه نیز خواهد رسید.

مدیر کل هواشناسی استان فارس با اشاره به اینکه تا پایان مهرماه بارش قابل ملاحظه‌ای در استان پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در پائیز امسال بارش‌ها با تاخیر شروع خواهد شد و عمده بارش‌ها (بارش موثر بالای ۱۰ میلی‌متر) از ۲۰ آبان ماه خواهیم داشت.

قطره سامانی با توجه به روند کاهشی دما در سطح استان، به کشاورزان و بهره‌برداران در مناطق شمالی استان هشدار داد و توصیه کرد که اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت و سرمازدگی زودرس پاییزه به محصولاتشان را انجام دهند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار