درخواست جنبش عدم تعهد برای خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی

کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد در بیانیه ای، خواهان خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صد و بیست کشور عضو جنبش عدم تعهد ر یک بیانیه، خواستار خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغال شده سوریه در جولان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد روز گذشته با صدور بیانیه‌ای بر لزوم خروج رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی سوریه تاکید کردند.

۱۲بر اساس این گزارش، کشور عضو جنبش عدم تعهد روز گذشته یک بیانیه سیاسی منتشر کردند که در آن بر خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغال شده سوریه در جولان تاکید شده است.

در بخشی از این بیانیه که بعد از نشست مجازی جنبش عدم تعهد منتشر شده، آمده است: اعضای جنبش عدم تعهد همه اقدامات اتخاذ شده اسرائیل برای تغییر وضعیت قانونی، فیزیکی و جمعیتی جولان سوریه که اشغال شده است را محکوم می‌کند و یک بار دیگر خواستار آن می‌شود که اسرائیل از قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل تبعیت کرده و از مرز‌های جولان اشغالی سوریه به منظور اجرای قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت (مصوب سال ۱۹۶۷) و ۳۳۸ شورای امنیت (مصوب ۱۹۷۳) کاملا خارج شود».

در این بیانیه همچنین آمده است که از نظر این جنبش، حل عادلانه و پایدار مساله فلسطین در همه ابعاد آن باید همچنان اولویت دستور کار بماند و این موضوع، مسئولیت دائمی سازمان ملل است تا بر اساس قوانین بین المللی و مطابق با قطعنامه‌های مربوطه در سازمان ملل، این موضوع حل و فصل شود.

گفتنی است در ژوئن سال ۱۹۶۷ (خرداد ۱۳۴۶)، اسرائیل جنگی را موسوم به جنگ شش روزه علیه مصر، سوریه و اردن آغاز کرد و شرق قدس، کرانه باختری، نوار غزه، بلندی‌های جولان سوریه و سینای مصر را اشغال کرد.
ششم اکتبر سال ۱۹۷۳ (مهر ۱۳۵۲) مصر و سوریه در صحرای سینا و جولان به اسرائیل حمله کردند. ارتش اسرائیل در ازای تلفات سنگینی پیروز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار