افزایش ۲برابری محصول در کشت پاییزه نخود

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: کشت پاییزه نخود موجب افزایش ۲برابری محصول خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،گلکاری رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه گفت: در کشت پاییزه به علت طولانی‌تر شدن دوره رشد، استفاده بیشتر و بهتر از نزولات آسمانی، زودرسی و عدم مواجه با تنش آخر فصل، تولید نخود افزایش می‌یابد.

او گفت: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۵رقم نخود شامل آتا، آنا، سعید، نصرت و منصور را برای کشت پاییزه و یا انتظاری نخود در مناطق سرد و معتدل معرفی کرده است.

گلکاری افزود: در حال حاضر نخود در ۷۰۰هزار هکتار از زمین‌های دیم کشت می‌شود که با اعمال سیاست‌های حمایتی و استفاده از ارقام پاییزه تولید بیشتر شده و درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: آتا و نصرت جدید‌ترین ارقام نخود دیم در کشور هستند.

او با بیان اینکه متوسط عملکرد نخود در کشت بهاره ۵۰۰تا۶۰۰ کیلوگرم در هکتار است افزود: کشاورزان با کشت ارقام جدید و رعایت دستورالعمل‌های فنی قادر خواهند بود در هر هکتار بیش از یک تن محصول برداشت کنند.

گلکاری گفت: کشاورزان با کشت پاییزه نخود به علت طولانی‌تر شدن دوره رشد و ارتفاع بیشتر بوته‌ها در مزرعه می‌توانند محصول را به صورت مکانیزه برداشت کنند که این موضوع با کاهش هزینه‌های برداشت به تولید اقتصادی نخود کمک خواهد کرد.

تاکنون در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۱رقم نخود برای مناطق مختلف آب و هوایی معرفی شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.