اعطای وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد یزد

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۳ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان وام اشتغال به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیر زین العابدین قمی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه تشویق مددجویان به ایجاد اشتغال پایدار و دستیابی به توانمندی و خودکفایی اقتصادی از رویکرد‌های مهم کمیته امداد است، گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۳ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان وام اشتغال به منظور ایجاد هزار و ۱۸۱ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد.

او با اشاره به اینکه بیش از هزار طرح در قالب هدایت شغلی و ۱۳۶ مورد در قالب طرح راهبری شغلی ایجاد شده است، افزود: ۳۴۷ طرح ایجاد شده در بخش دامپروری، زنبورداری و طیور، ۴۴۴ طرح  در بخش خدمات، ۲۶ طرح در زمینه حمل‌ونقل، ۱۴۸ طرح در حوزه صنایع‌دستی، فرش و گلیم، ۱۴۹ طرح در بخش صنعتی و معدنی، ۶۲ طرح در بخش کشاورزی و پنج طرح در زمینه پرورش آبزیان و شیلات بود.

زین العابدین قمی بابیان اینکه ۷۴۹ طرح در مناطق شهری و ۴۳۲ مورد روستایی ایجادشده است، یادآور شد: ثبت‌نام از کارآفرینان، مخترعان، صنعتگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و دارندگان محصولات و ایده‌های صنعتی به‌منظور افزایش بازدهی طرح‌های تولیدی در روستا‌ها تا ۲۵ مهرماه امسال در قالب جشنواره "صنایع روستا دوست" ادامه دارد.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد در پایان اظهارداشت: صاحبان محصولات یا ایده‌های صنعتی می‌توانند تمامی محصولات صنعتی نوآورانه خود را که قابلیت اجرا در مقیاس کوچک روستایی دارد و از طرفی به صرفه و دارای فناوری ساده و قابل پشتیبانی در روستا ها هستند را در آدرس اینترنتی www.emdad.ir ثبت کنند و از مزایای این رویداد بهره مند شوند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار