ارزش هر تن کالای صادراتی آذربایجان غربی به ۱.۶ هزار دلار رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:ارزش هر تن کالای صادراتی استان از یک‌هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر تن به حدود یک‌هزار و ۶۳۰ دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: میانگین ارزش کالا‌های صادراتی از استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که از یک‌هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر تن به حدود یک‌هزار و ۶۳۰ دلار رسیده است.

بابایی افزود: این افزایش ۳۵۰ دلاری به ازای هر تن نشان دهنده افزایش ارزش افزوده اقلام صادراتی از آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: کنسانتره میوه، محصولات لبنی، میوه، انوان نان، لوازم خانگی، ظروف، فرش دست‌باف، مواد معدنی، سنگ معدنی، پوشاک و انواع روغن موتور از جمله محصولات صادر شده به کشور‌های خارجی است.

بابایی ادامه داد: این میزان اقلام به کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه، آلمان، اوکران، قرقیزستان، چین، قطر و گرجستان صادر شده است.

آذربایجان غربی بیشترین صادرات خود را از سه مرز سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو به ترکیه و البته تمرچین پیرانشهر به شمال عراق دارد که آمار مربوط به این مرز‌ها نیز توسعه صادرات را از این استان تایید می‌کند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.