امام جمعه دیر:

تجمیع شناورها در اسکله دیر خطرآفرین است

امام جمعه دیر گفت: تجمیع شناور‌های صیادی و سفاری در اسکله دیر خطرآفرین است و اگر جرقه‌ای زده شود، همه ما در قبال خسارتی که به صاحبان این شناور‌ها وارد می‌شود مسئولیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه بندر دیر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: باید مواضع و اهداف امام امام حسین (ع) از قیام عاشورا را بشناسیم و در زندگی فردی و اجتماعی خود بکار گیریم.

او با اشاره به دیدار خود با مدیرکل شیلات استان بوشهر، بیان کرد: تجمیع شناور‌های صیادی و سفاری در اسکله دیر خطرآفرین است و اگر خدای ناکرده جرقه‌ای زده شود، همه ما در قبال خسارتی که به صاحبان این شناور‌ها وارد می‌شود مسئول هستیم و باید تکلیف روشن و محل نگهداری این شناور‌ها مشخص شود.

کمبود‌های یگان حفاظت آبزیان دیر برطرف شود

امام جمععه دیر تأکید کرد: اگر موضوع آتش نشانی اسکله دیر رسیدگی نشود و پیشگیری و چاره اندیشی صورت نگیرد همه ما مقصر هستیم.

 حسینی با اشاره به صیدغیرمجاز ترال، ادامه داد: کمبود‌ها و مشکلاتی که در یگان حفاظت آبزیان در شهرستان وجود دارد باید برطرف شود.


بیشتر بخوانید


او به دیدار خود با مدیرعامل منطقه اقتصادی انرژی پارس هم اشاره کرد و گفت: در این دیدار مطالبات مردم درخصوص مسئولیت‌های اجتماعی نفت، حق عوارض آلایندگی، پیوست نگاری فرهنگی، بی توجهی به شهرستان دیر و اشتغال جوانان مطرح شد و قول‌هایی دادند که امیدواریم جنبه عملیاتی داشته باشد.

امام جمعه دیر در خصوص شرایط نامطلوب شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: وظیفه همه مراعات مسایل بهداشتی، ماسک زدن، رعایت فاصله و شستن دست‌ها است.

اختلاف سلیقه مسئولان به رسانه‌ها کشیده نشود

حسینی با اعلام اینکه در عزادارای‌ها تا جایی که ما نظارت داریم، نکات بهداشتی مراعات می‌شود، تاکید کرد: گاهی اوقات در تشییع جنازه ها، کنار ساحل، خرید و فروش، زمین‌های ورزشی گزارش می‌شود اصلا مراعات نمی‌شود؛ ایام اربعین حسینی که روز تفریح و سفر نیست.

او عنوان کرد: رعایت این نکات بهداشتی لازم است، اما نباید به علت این مسائل بین مسئولان درگیری شود؛ در این موقعیتی که مردم ما دچار مشکلات عدیده اقتصادی و کرونا هستند،  اگر اختلاف سلیقه‌ای هست به علت کرونا نباید این مسائل به رسانه‌ها کشیده شود.

امام جمعه دیر با گرامیداشت سالروز شهادت سردار مهدوی و روز نیروی دریایی، بیان کرد: شهید مهدوی و همرزمانش حیثیت آمریکایی‌ها را بر باد دادند.

او با تأکید بر لزوم ساماندهی و نیازسنجی وقف در جامعه، عنوان کرد: خیلی از بیمارستان ها، درمانگاه ها، مدارس علمیه، مراکز بهداشتی و آموزشی را از طریق وقف در اختیار مردم قرار گرفته‌اند.

امام جمعه دیر گفت: آموزش از راه دور و فضای مجازی کار را بر معلمان و خانواده‌ها سخت کرده است و اگر خانواده‌ها با مدارس ارتباط نداشته باشند ممکن است دانش آموزان نتوانند آن طور که باید و شاید آموزش ببینند.

مناقشه آذربایجان و ارمنستان، به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود

حسینی با اشاره به تحریم ۱۸ بانک و مؤسسه مالی ایران که وظیفه انتقال منابع برای خرید دارو و مواد غذایی به عهده داشتند، افزود: این تحریم‌ها واقعا ظالمانه است و طبیعی است که این‌ها دشمنی خود را به ویژه در آستانه انتخابات می‌خواهند به اوج برسانند که ملت ایران در برابر این اقدامات ظالمانه همچون گذشته فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهد.

او به مناقشه آذربایجان و ارمنستان هم  اشاره کرد و گفت: جنگ و درگیری به نفع هیچ کدام از طرف‌ها نیست و ایران بر حفظ تمامیت ارضی کشور آذربایجان براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تاکید می‌کند و از طرفی ما ناامنی را در مرز‌های خود تحمل نمی‌کنیم.

امام جمعه دیر با تأکید براینکه نباید این جنگ به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود، یادآور شد: طرف‌های ثالثی می‌خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند که کشور‌های آذربایجان و ارمنستان باید مواظب باشند پای تروریست‌ها به منطقه باز نشود، چون خیرخواه این دو کشور نیستند و این مسائل می‌تواند خطرآفرین باشد که باید هوشیار باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.