به همت هنرمند فارسی انجام شد؛

خلق اثر خوشنویسی با ناخن به بهانه یادروز حافظ + تصاویر

خوشنویس آباده‌ای در آستانه بزرگداشت حافظ، ششصد و هشتاد و سومین اثر خود با ناخن را کتابت کرد.

حمید رضا ابراهیمی خوشنویس فارسی مشهور به کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه هنرمند آباده‌ای در آستانه یادروز حافظ، ششصد و هشتاد و سومین اثر خود با ناخن را کتابت کرد، اظهار کرد:  تاکنون ۶۸۳ اثر در یک هزار و ۸۸۳ صفحه و در ۶ رنگ نگاشته ام.

او با بیان اینکه این اثر را در قالبی جدید و فوق العاده خاص با ناخن و استخوان کتابت کرده است، ادامه داد: خلق این اثر تلفیقی از سوره مبارکه یوسف قرآن کریم، آیه شریفه ۶۴ «فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین» و ۲ بیت از اشعار حافظ «دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای...» در کتیبه‌ای به ابعاد ۶۰ در ۲۰۰ سانتیمتر است.

خوشنویس آباده‌ای اضافه کرد: کتابت متن با ناخن قلم انگشت سبابه، اعراب گذاری و تذهیب این اثر با دیگر ناخن قلم‌های انگشتان دست راست و خط ثلث، و ترجمه و اشعار آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ کتابت شده است.

 خوشنویسی با ناخن به بهانه یادروز حافظ

حمید رضا ابراهیمی با بیان اینکه طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۶۶ هزار و ۳۲۷ متر است، ادامه داد: سالانه ۱۰۰ اثر در زمینه‌های مختلف قرآنی، نهج البلاغه، و اشعاری از حافظ و مولوی کتابت می‌کنم.

کتابت کل قرآن کریم، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، زیارت وارث، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و ترجمه با استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

دو ابداع این هنرمند نخبه جهان، در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است.

خلق ششصد و هشتاد و سومین اثر خوشنویسی با ناخن به همت هنرمند آباده ای

او دارای ۲ تمبر یادبود هنری مشاهیر و مفاخر جهان است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.
حمیدرضا ابراهیمی، متولد شهر صغاد و ساکن شهرستان آباده در استان فارس است.

خلق ششصد و هشتاد و سومین اثر خوشنویسی با ناخن

خوشنویسی با ناخن در آستانه بزرگداشت حافظ

خوشنویسی به مناسبت بزرگداشت حافظ

خوشنویسی به مناسبت یادروز خواجه اهل راز حافظ شیرازی

خوشنویسی با ناخن و استخوان به مناسبت یادروز حافظ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار