آغاز برداشت سیب درختی پاییزه در سمیرم

رئیس جهاد کشاورزی سمیرم گفت: پیش بینی می‌شود امسال از ۲۱ هزار هکتار باغ سیب شهرستان سمیرم بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد تیموری رئیس جهاد کشاورزی سمیرم با بیان اینکه سمیرم قطب باغداری استان اصفهان است که بیشترین تولید شهرستان سمیرم سیب درختی سفید و قرمز است گفت: بخش عمده‌ای از محصول سیب درختی سمیرم با بسته بندی‌های مختلف به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر و قسمتی نیز به میادین میوه و تره بار و سردخانه‌ها منتقل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به اینکه فصل برداشت سیب سمیرم از نیمه دوم شهریور آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد گفت: روزانه ۱۵ هزار کارگر از استان‌های چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان به این شهرستان آمده و اقدام به برداشت سیب می‌کنند.

تیموری افزود: با توجه به اینکه این روز‌ها شاهد شیوع بیماری کرونا هستیم به کارگران باغداران و مستاجران سیب توصیه شده بنا بر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا شهرستان همه از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را در محل‌های تجمع کارگران رعایت کنند.

او به نبود صنایع تبدیلی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تولید محصول سیب در شهرستان جای خالی صنایع تبدیلی در شهرستان احساس می‌شود.

شهرستان سمیرم با چهار شهر، چهار بخش، ۱۲۰ روستا و آبادی و ۲۱ هزار هکتار باغ قطب کشاورزی استان است که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.