نظرسنجی سی ان ان: هریس برنده مناظره بود

سی ان ان اعلام کرد طبق نظرسنجی این شبکه، بیشتر آمریکایی‌ها هریس را برنده مناظره شب گذشته می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، پس از مناظره شب گذشته که میان کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای سمت معاونت ریاست جمهوری و مایک پنس، معاون دونالد ترامپ برگزار شد، شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد طبق نظرسنجی که این شبکه بلافاصله آن را به انجام رسانده، بیشتر آمریکایی‌ها معتقد بودند هریس عملکرد بهتری داشته است.

سی ان ان اعلام کرد: طبق نظرسنجی که از میان رأی دهندگان ثبت نام کرده (برای انتخابات) که مناظره را تماشا کرده بودند صورت گرفت، از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر (۵۹ درصد) بر این باور بودند که هریس این مناظره را برنده شده است. این در حالی است که تنها ۳۸ درصد از این افراد اعلام کردند مایک پنس عملکرد بهتری داشته است.

طبق اعلام این شبکه، این نتایج تقریبا با انتظارات رأی دهندگان آمریکایی پیش از برگزاری این مناظره مطابقت دارد. بر این اساس در نظرسنجی که پیش از برگزاری این مناظره انجام شده بود، ۶۱ درصد از همین رأی دهندگان گفته بودند انتظار دارند هریس برنده مناظرات باشد و تنها ۳۶ درصد اعلام کرده بودند پنس برنده مناظرات خواهد بود.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، پیش از مناظره، ۵۶ درصد اعلام کرده بودند دیدی مثبت در خصوص کامالا هریس دارند که این رقم بعد از مناظره به ۶۳ درصد افزایش یافت؛ اما این رقم برای پنس چه در قبل و چه در بعد مناظره ۴۱ درصد بود.

به نوشته سی ان ان، بیشتر رأی دهندگانی که مناظره شب گذشته را تماشا کرده اند، گفته اند نظرشان در خصوص اینکه در انتخابات حامی چه کسی باشند، تغییر نکرده است. بر این اساس، ۵۵ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، گفته اند این مناظره هیچ تأثیری بر رأی دادن آن‌ها نداشته است. در حالی که برخی دیگر گفته اند پس از مناظره اندکی به جو بایدن متمایل شده اند.

گفتنی است این مناظره میان پنس و هریس در شهر «سالت لیک سیتی» مرکز ایالت یوتا آمریکا برگزار شد. در کنار این مناظره که بخش اصلی آن به مسأله کرونا و اقدامات صورت گرفته از سوی دولت ترامپ در این خصوص و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری اختصاص یافت، مسائلی مانند اوضاع اقتصادی و جنگ تجاری با چین مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ همچنانکه اتهامات در زمینه فرار مالیاتی ترامپ مطرح شد و کامالا هریس، معاون جو بایدن، ترامپ را به پرداخت تنها ۷۵۰ دلار به عنوان مالیات متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار