تازه‌ترین تلاش‌های ترامپ برای ممانعت از دست‌یابی به اطلاعات مالیش ناکام ماند

دادگاه استیناف فدرال به هیئت منصفه عالی نیویورک اجازه داد برای به دست آوردن سوابق مالیاتی چندین ساله دونالد ترامپ حکم احضاریه صادر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری «ام اس ان بی سی» یک دادگاه استیناف فدرال در نیویورک روز چهارشنبه حکم داد که دادستان منطقه منهتن می‌تواند احضاریه‌ای را برای شرکت حسابداری دیرینه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با سوابق تجاری و اظهارنامه مالیاتی اش صادر کند.

بر اساس این گزارش، این جدیدترین ضربه به تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای ممانعت از دست یابی هیئت منصفه در نیویورک به اطلاعات مالی اش محسوب می‌شود.

ام اس ان بی سی افزود، رأی همه اعضای این هیئت سه نفره راه را برای حل و فصل این مناقشه یک ساله بر سر صدور احضاریه برای شرکت حسابرسی دونالد ترامپ به نام «مازارز یو اس‌ای» (Mazars USA) , در دادگاه عالی آمریکا هموار می‌کند.

دادگاه منطقه دوم تصمیم دادگاه بدوی را در این باره تأیید کرد که تلاش ترامپ برای جلوگیری از دسترسی «سایرس ونس»، دادستان منطقه منهتن به سوابق مالی رئیس جمهور رد کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد در حال برررسی این تصمیم است. این مناقشه مطرح شده در دادگاه دومین تلاش رئیس جمهور آمریکا و تیم حقوقی او برای متوقف کردن مأموران تحقیق از دسترسی به اطلاعات مالی او محسوب می‌شود.

ونس در تلاش برای دست یابی به اطلاعات مالی ترامپ از جمله اظهار نامه مالیاتی اوست که پیشینه آن به سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از یک تحقیق در ارتباط با مراودات تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زنی باز می‌گردد که ادعا کرده بودند قبل از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور با او رابطه داشته اند.

ترامپ در متوقف کردن تلاش‌های ونس برای دست یابی به سوابق مالی او با شکست‌هایی مواجه شد و دادگاه عالی در ماه ژوئیه این ادعا را رد و اعلام کرد او «در ارتباط با احضاریه‌های جنایی مصونیت کامل دارد، اما این پرونده را برای انجام بررسی‌های بیشتر به دادگاه بدوی ارجاع داده می‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار